درخواست تمدید زمان صید ماهیان استخوانی تا پایان فروردین ماه در گلستان

معاون اداره کل شیلات گلستان از درخواست تمدید زمان صید ماهیان استخوانی تا پایان فروردین ماه به کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محسن یحیایی معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گلستان گفت: دفعات پره کشی هر تعاونی صید پره در این استان تا پایان اسفندماه، ۹۵ بار بوده که پایین بودن این آمار در مقایسه با دو استان مازندران و گیلان نشان دهنده صید بسیار کم تعاونی‌های صید پره گلستان است و امیدواریم با تمدید زمان صید، رونقی در این زمینه حاصل شود.

او آرایش رج‌های دامی ماهیان خاویاری دراستان را از دیگر دلایل پایین بودن میزان صید صیادان گلستانی عنوان کرد و افزود: آرایش رج‌های دامی ماهیان خاویاری در استان گلستان در مقایسه با دو استان مازندران و گیلان بسیار فشرده بوده و باعث درصد بالای پره زدگی می‌شود.

یحیایی ادامه داد: این فشردگی و جلوگیری از بروز پره زدگی موجب شده تلاش صیادان پره و به تبع آن میزان صید تعاونی‌های پره استان کاهش یابد.

او گفت: عدم وجود مولد فیل ماهی در مرکز بازسازی ذخائر ماهیان خاویاری شهید مرجانی استان، موجب جلوگیری از تکثیر این گونه ارزشمند خاویاری در سال جاری شده و بدیهی است تمدید زمان صید امکان تامین مولد فیل ماهی ماده با کیفیت برای مرکز مذکور و تکثیر موفق این گونه فراهم می‌کند.

یحیایی گفت: در تمامی تعاونی‌های صید پره استان، کارشناسان شیلات و ناظرین پره مستقر هستند و بنابراین امکان رعایت کلیه مقررات صید و صیادی فراهم است و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گلستان در پایان تصریح کرد: امیدواریم با موافقت تمدید زمان صید از سوی کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران، بتوانیم شاهد پربارتر شدن سبد صید صیادان گلستانی و رونق این صنعت در استان باشیم.

همه ساله فصل صید ماهیان استخوانی در سواحل استان از ۱۵ مهر آغاز و تا نیمه فروردین ماه ادامه دارد که این زمان در صورت موافقت کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران تمدید می‌شود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.