دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی کرمان اعلام کرد؛

مراجعه ۷۴۴۷ نفر به اورژانس بیمارستان‌های کرمان

سید محمد صابری گفت: از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه دیروز تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه امروز، ۷ هزارو ۴۴۷ نفر به اورژانس بیمارستان‌های استان مراجعه کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید محمد صابری، دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی استان کرمان، گزارش آماری سلامت استان در طرح سلامت نوروزی از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه ۱۳ فروردین تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

او گفت: طی این مدت، ۳ نفر بر اثر تصادف و ۳۵ نفر بر اثر عوامل دیگر (با احتساب فوتی‌های کرونا) جان باخته اند.

صابری با بیان اینکه طی مدت یاد شده، ۱۳۳ مصدوم تصادفی و ۲۵۰ بیمار غیرتصادفی با تلاش اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده اند، افزود: ۳۴ مصدوم تصادفی و ۳۱۲ بیمار غیر تصادفی در محل از سوی کارکنان اورژانس درمان شده اند.

او به ۴۴ مورد بازدید از بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی طی مدت زمان یاد شده اشاره و تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت، ۷ هزار و ۴۴۷ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کرده اند که از این تعداد، ۶ هزار و ۴۲۶ نفر سرپایی درمان شده اند.

دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی استان کرمان بیان داشت: از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه ۱۳ فروردین تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه ۱۴ فروردین امسال ۷۲ نوزاد در استان کرمان به دنیا آمدند.

او تعداد اعمال جراحی اورژانسی را ۱۴۵ مورد و اعمال جراحی غیر اورژانسی را ۵۸ مورد طی یک شبانه روز اعلام کرد و گفت: طی این مدت، ۴۱ مورد اعزام‌های بین بیمارستانی و ۴ مورد احیای موفق صورت گرفته است.

صابری تعداد بازدید‌های بهداشتی طی این مدت را هزار و ۸۷۲ مورد عنوان کرد و افزود: طی این بازدید‌ها، ۲۴۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد جمع آوری و ۳ مرکز متخلف تعطیل شده است.

او تعداد بازدید‌های حوزه غذا و دارو طی ۲۴ ساعت دیروز تا امروز را ۲۱ مورد اعلام کرده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.