نوبخت خبر داد؛

منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ تامین شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از تامین منابع بودجه‌ای برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در لایو اینستاگرامی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: روز گذشته جلسه مناسبی با نمایندگان بازنشستگان برگزار کردیم. بخش بزرگی از این تناسب سازی‌های حقوق بازنشستگان ادامه جلسات با نمایندگان بازنشستگان بود.

او افزود: قرار شد برای کسانی که پیش از سال ۹۶ بازنشسته شده‌اند رتبه مد نظر را رعایت کنیم و این موضوع به صندوق‌ها اعلام شد. با هماهنگی‌هایی که صورت گرفت، نظام پرداخت بازنشستگی را یکبار برای همیشه اصلاح کردیم منتهی این اصلاح تبعا با یک قانون انجام نمی‌شد.

نوبخت  در خصوص روند اصلاح حقوق بازنشستگان  ابراز رضایت کرد و گفت: با تصویب بودجه توسط مجلس شورای اسلامی این افزایش و همسان سازی حقوق بازنشستگان در کشور دائمی خواهد شد. این قانون منجر شد تا ما بتوانیم یک لایحه با قید دو فوریت در این باره به مجلس تقدیم کردیم.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: تمام منابع همسان سازی حقوق برای بازنشستگان کشور در سال ۱۴۰۰ تامین شده است. البته طبق تبصره ۱۲ قانون مقررات کشوری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری استخدامی به عنوان توزیع کننده منابع وظیفه خود را اجرایی کرد. سال گذشته ۳۲ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شد که امسال حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر گرفته شد.

این مقام مسئول با تاکید بر ایننکه ظرفیت های خوبی در بودجه ۱۴۰۰ برای بهبود معیشت کارکنان تعیین شده است گفت: جلسات مشترک  با نمایندگان مجلس در سازمان برنامه و بودجه خواهیم داشت تا نحوه اجرای مناسب بودجه را رقم بزنیم و قول می دهم تا ضوابط اجرایی آماده نشده ، موضوع را رها نکنیم.

او تاکید کرد: ظرف هفته های آینده اقدامات صورت گرفته برای اجرای بهتر و کمی تر موارد مطرح شده را مجدد اطلاع رسانی خواهم کرد.

نوبخت در ادامه به درخواست دامپزشکان برای اجرای قانون تسری برای آن ها نیز اشاره کرد و گفت: طبق تاییدیه ای که به دستم رسید تا پایان فروردین ماه احکام افزایش حقوق آن ها نیز زده خواهد شد. همچنین در خصوص کارکنان سازمان زندان ها نیز پیگیری ها انجام شده تا هرچه سریع تر احکام زده شود.

او در خصوص حق مناطق جنگی توضیح داد : این امر یک قانون است که به ما ابلاغ شده و در حال انجام کارهای اداری آن هستیم و ظرف چند ماه آینده  اجرایی می کنیم.

او بیان کرد: فرهنگیان عزیر تقاضا دارند رتبه بندی در جارچوب سند تحول باشد ما هم خواهان این امر هستیم و در زمانی که مجلس قانون جامع در اختیار ما قرار دهد ما قول می دهیم آنچه که ظرفیت قانونی است را اجرا می کنیم. این موضوع طبق قانون انجام می‌شود و ممکن است یکی دو ماه طول بکشد، اما فرهنگیان مطمئن باشند که اجرای آن هر زمانی صورت بگیرد محاسبات از ۱ فروردین ۱۴۰۰ خواهد بود.

نوبخت در مورد همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی با همتایان آنها در علوم پزشکی نیز گفت: بدون شک این همسان‌سازی نیز انجام خواهد شد. اما برای رسیدن به فرمولی عادلانه باید انجام کار حساب شده و به دور از شتابزدگی باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: سعی کل نظام بر این نظر است نسبت به تامین حداقل های معیشت مردم اقدام شود  و در شرایط خاص اقتصادی و اعمال تحریم ها پیگیرتر هستیم.

او در پاسخ به یک سوال که قرار بود حقوق کارکنان ۲۵ درصد افزایش یابد ولی سقف ۲.۵ میلیون تومانی تعیین شده است گفت: نظر نمایندگان مجلس بر این بود که افرادی که حقوق بالایی دارند بیشتر از ۲.۵ میلیون تومان افزایش حقوق نداشته باشند و اگر تغییر در نظر مجلس پیش بیاید ما آن را اجرایی می کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار