فرمانده انتظامی استان مرکزی خبرداد:

افزایش ۸۹ درصدی فوتی تصادفات نوروزی در استان مرکزی

سردار مفخمی از افزایش ۸۹ درصدی فوتی در جاده‌های درون و برون شهری استان مرکزی در ایام نوروز خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: تعداد جانباختگان نوروزی در سوانح رانندگی در سطح استان مرکزی در مقایسه با سال قبل ۸۹ درصد افزایش داشته است.

سردار مفخمی افزود: از ۲۵ اسفند ماه ۹۹ تا پایان روز سیزدهم فروردین تعداد ۱۷ نفر در تصادفات درون و برون شهری استان مرکزی جان خود را از دست داده اند.

او با بیان اینکه استان مرکزی در تردد خودرو‌ها در ایام نوروز رتبه سوم کشور را دارد اضافه کرد: از ۲۵ اسفند ماه ۹۹ تا پایان روز سیزدهم فروردین ۱۴۰۰ تعداد ۵ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۶۶ تردد در ورودی و خروجی‌های استان انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی از افزایش ۵۱ درصدی دستگیری سارقان و افزایش ۱۵۵ درصدی و کشف بیش از ۴۷ میلیارد ریال کالای قاچاق، افزایش حدود ۴ برابری و کشف ۵۱۲ کیلوگرم مواد مخدر هم در طرح نوروزی پلیس استان خبر داد.

او ادامه داد: در برنامه ریزی طرح‌های عملیاتی پلیس استان مرکزی در نوروز ۱۴۰۰، پیش بینی‌های عملیاتی مناسب در ارتقاء نظم و امنیت اجتماعی در دستور کار قرار گرفت که این رویکرد بازتاب اثربخشی در برخورد با مجرمان و هنجارشکنان به همراه داشته است.

سردار مفخمی به افزایش قابل توجه کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان مرکزی هم اشاره و بیان کرد: در این بازه زمانی بیش از ۵۱۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که این میزان کشفیات نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود ۴ برابر افزایش داشته است.

او تصریح کرد: در برخورد با قاچاقچیان کالا هم ۴۷ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در استان مرکزی کشف شده و این میزان کشفیات نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۱۵۵ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.