بستری روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان همدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: مراجعه بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ به بیمارستان‌های استان دو و نیم برابر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: روند مراجعه بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ به بیمارستان‌های استان  دو و نیم برابر شده‌است و روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان پذیرش می‌شوند.

او اظهار کرد: از اواخر تعطیلات نوروز، تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ با شیب تندی رو به افزایش است و در حال حاضر روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا بستری می‌شوند و تعداد مراجعان سرپایی نیز نسبت به قبل از تعطیلات، دو و نیم برابر شده‌است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا تصریح کرد: از روز اول شیوع کروناویروس، سه برنامه  داشتیم که برای برنامه  A تا ۷۰۰ بیمار، برنامه B تا ۱۴۰۰ بیمار و برنامه  C تا ۲۵۰۰ بیمار را بتوانیم در بیمارستان‌های استان بستری کنیم.

جلیلی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت بستری ۱۶۰۰ بیمار مبتلا به کووید را در بیمارستان‌های استان داریم، ادامه داد: در صورتی که تعداد موارد بستری بیش از ۱۶۰۰ نفر باشد مجبوریم بخش‌های دیگر بیمارستان‌ها را تعطیل و بیماران کووید را بستری کنیم.

او یادآوری کرد: فعلاً مشکل خاصی نداریم اما به بیمارستان‌ها آماده باش دادیم و از آن ها درخواست کردیم جراحی‌های غیرضروری را متوقف کنند تا کارکنان و بیمارستان، ظرفیت بیماران کووید را داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در رابطه با وضعیت کادر درمان بیان کرد: تاکنون حدود ۴۵ درصد از کادردرمان استان علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند و امیدواریم با دریافت سهمیه‌های بعدی بتوانیم صددرصد کادر درمان را واکسینه کنیم چراکه از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون ۲۶۰۰ نفر از کادردرمان استان، به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و دو نفر از این افراد نیز فوت کردند.

جلیلی در پایان با بیان اینکه علت اصلی روند افزایشی این بیماری در استان دورهمی‌های خانوادگی است، گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی کاهش یافته و افراد فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند اما باید ارتباطات خانوادگی کمتر شود و دورهمی و تجمعات حتی در فضای باز هم برگزار نشود چراکه روند بیماری بستگی به رعایت شیوه نامه ها توسط مردم دارد و اگر رعایت کنند می‌توانند به خود و کادر درمان کمک کنند.

منبع ایسنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.