تولید باتری‌های عمری برای خودرو‌های برقی

یک استارتاپ ایسلندی ادعا کرده در حال ساخت باتری‌هایی با طول عمر بسیار بالا است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال ۲۰۱۹، شرکت فناوری نانو نانوم (Nanom) یک قایق با نام مگنی ساخت. اما بر خلاف دیگر شناورها، مگنی با ساختار باتری بدنه فیبر کربن ساخته شده است. آن‌ها به صورت غیر مستقیم، یک سلول با ظرفیت ۵۰۰ کیلووات ساعت انرژی، در ساختار قایق ساختند. برای درک بهتر، باید بدانید که ظرفیت باتری مدل S تسلا ۱۰۰ کیلووات ساعت است.

این شرکت می‌گوید فناوری نانو می‌تواند باعث کاهش قیمت و وزن و افزایش کارایی باتری‌های لیتیوم یونی شود که هم اکنون انرژی الکتریکی را تأمین می‌کند. هر دو ادعای جسورانه‌ای هستند که می‌توانند منجر به تولید خودرو‌های برقی ارزان‌تر شوند.

بیشترین هزینه ساخت وسایل نقلیه برقی مربوط به باتری آن است که در حال حاضر هزینه آن به طور متوسط نزدیک به ۲۰۰ دلار در کیلووات ساعت است.

قیمت خودروهای برقی 

البته برای بسیاری از مصرف کنندگان، توجیه مبلغ حق بیمه وسیله نقلیه برقی مشکل است. حتی با یارانه‌های مالیاتی فدرال و کمک‌های ایالتی، باز هم این خودرو‌ها گران هستند. با شروع قیمت‌ها از محدوده ۳۰ هزار دلار، وسایل نقلیه برقی هنوز برای تبدیل شدن به وسیله اصلی حمل و نقل آماده نیستند.

باتری ماشین الکتریکی

اینجاست که نانوم معتقد است می‌تواند مفید باشد. این شرکت می‌گوید با ایجاد نانوذرات برخی از اجزای شیمیایی مورد استفاده در باتری‌ها، نه تنها می‌تواند کارآیی بیشتری داشته باشد، بلکه می‌تواند باعث افزایش جریان برق و طول عمر بهتر باتری‌ها شود. انتظار می‌رود چگالی انرژی، طول عمر و میزان شارژ مجدد این باتری‌ها بیش از ۹ برابر آنچه در حال حاضر در بازار است افزایش یابد.

اگر بخواهید هر روز باتری وسیله نقلیه برقی (EV) خود را با ظرفیت ۵۰ هزار سیکل تخلیه و شارژ کنید، ۱۳۷ سال طول می‌کشد تا باتری ظرفیت خود را از دست بدهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.