توجه به جوانان و مسائل روز جامعه؛ برگ برنده سریال‌سازی

صدرنشینی دو سریال با درونمایه اجتماعی در برنامه «سریالیست» نشان‌دهنده علاقه مردم به این ژانر سریال‌سازی است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در مرحله فینالِ برنامه «سریالیست» که از جمعه شب با اعلام اسامی ۶ سریال برترِ سالِ ۹۹ آغاز شده تا کنون شبکه دو سیما با سریال‌های «بچه مهندس» و «از سرنوشت» صدرنشین است.

در مرحله نهایی این رقابت، دو سریال با درون‌مایه اجتماعی (بچه مهندس و از سرنوشت)، سه سریال در ژانر کمدی (نون خ، پایتخت، زیرخاکی) و یک سریال معمایی (خانه امن) قرار دارند و از این میان تا کنون سریال‌های «بچه مهندس» و «از سرنوشت» شبکه دو صدرنشین این رقابت هستند که نشان‌دهنده علاقه مردم به سریال‌هایی با درون‌مایه اجتماعی با محوریت مسائل روز جامعه است.

سعید سعدی: سرمایه‌گذاری روی تحقیق و پژوهش برگ برنده سریال‌سازی است

سعید سعدی تهیه‌کننده «بچه مهندس» که فصل جدید آن رمضان ۱۴۰۰ در جدول پخش برنامه‌های شبکه دو نیز قرار دارد، درباره نتیجه این رقابت مردمی اظهار داشت: اهمیت دادن به جوانان، اعتماد کردن به آن‌ها و میدان دادن به این قشر از جامعه عموما با توجه مردم مواجه می‌شود.

تهیه‌کننده «بچه مهندس» در ادامه بیان کرد: سریال سازی به قصه‌هایی نیاز دارد که پویاتر بوده و خلاقیت بیشتری در خط داستانی آن لحاظ شده باشد. از سوی دیگر تحقیق و پژوهش یکی از عناصریست که می‌تواند یک فیلمنامه متوسط را به یک فیلمنامه قوی ارتقا دهد و برگ برنده‌ای برای سریال شود، بنابراین باید روی این وجه از سریال‌سازی نیز سرمایه‌گذاری شود.

علی‌اکبر تحویلیان: مردم در سال‌های اخیر به سریال‌هایی با محوریت جوانان علاقمند می‌شوند

علی اکبر تحویلیان تهیه‌کننده «از سرنوشت» نیز با بیان این مطلب که آرای مردمی بدون هیچ ملاحظه‌ای به سمت سریال خوب جذب می‌شوند، افزود: نتیجه آرای مردم در این رقابت نشان می‌دهد که سریال‌هایی با محوریت مسائل روز جامعه و جوانان مورد اقبال بیننده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: به نظرم بهتر بود که در دسته‌بندی سریال‌ها، ژانر‌های مختلف و عمدتا کمدی و درام از هم جدا می‌شدند تا نتیجه‌گیری دقیق‌تری به دست می‌آمد که بتوان برای سریال‌سازی در آینده از آن بهره‌مند شد.

گفتنی است در برنامه «سریالیست» که با همکاری مشترک شبکه یک سیما و اپلیکیشن تلوبیون طراحی شده مردم علاوه بر پیامک، برای اولین مرتبه از طریق تلوبیون امکان شرکت در نظرسنجی درباره سریال‌های پخش شده در سال ۱۳۹۹ از شبکه‌های یک، دو، سه و پنج را می‌یابند.

افزون بر این مرحله فینال از جمعه شب با اعلام اسامی ۶ سریال برتر آغاز شده و از یکشنبه ۱۵ فروردین، سازندگان هر شش سریال با حضور مجدد در برنامه «سریالیست»، فرصت دارند برای سریال‌شان تبلیغ کنند تا برترین سریال سال ۱۳۹۹ تلویزیون با رأی مردم انتخاب شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار