شیب تند افزایش کرونا در تاکستان

فرماندار تاکستان گفت: با توجه به تجمعات آخر سال و افزایش تعداد بستری‌ها و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی متاسفانه موج جدید کرونا در سطح شهرستان ایجاد شده که با شیب بسیار تند در حال افزایش است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، طاهری فرماندار تاکستان گفت: با توجه به تجمعات آخر سال، ترجیح مسافرت به بیماری کرونا توسط شهروندان و همچنین افزایش تعداد بستری‌ها و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی متاسفانه موج جدید کرونا در سطح شهرستان ایجاد شده که با شیب بسیار تند در حال افزایش است و وضعیت شهرستان را از زرد به نارنجی و بلافاصله طی دو روز وضعیت را به قرمز کرونایی تبدیل کرد.

طاهری افزود: موج ایجاد شده از روز سوم فروردین شروع شده که به صورت جهشی میانگین بستری‌ها در بیمارستان را به ۳ برابر افزایش داده است که زنگ خطری برای شهرستان محسوب می‌شود و طبق آمار‌های ارائه شده توسط شبکه بهداشت درمان و تست‌هایی که انجام می‌شود حدود ۳۰ درصد تست‌ها مثبت می‌شود و این امار یک هشدار جدی برای شهرستان است.

رئیس ستاد کرونای شهرستان با بیان اینکه موج چهارم کرونا شیب تند و خطرناکی دارد اعلام نمود: شبکه بهداشت و درمان تخت‌های بیمارستانی خود را برای بستری بیماران کرونایی تجهیز نماید و همچنین هلال احمر از آمادگی لازم جهت راه اندازی نگاهتگاه برای بیماران کرونایی برخوردار باشد.

او اضافه کرد: محدودیت‌های تردد نیز در سطح شهرستان اعمال می‌شود و ورودی‌های فرعی در تاکستان مسدود شده و تردد از چهار نقطه (میدان سردار سلیمانی، میدان سردار لشکری، میدان انگور و ورودی جاده اک) صورت خواهد گرفت که توسط نیروی انتظامی و سپاه کنترل می‌شود و از ورود خودرو‌های غیر بومی جلوگیری به عمل می‌آید.

طاهری گفت: ممنوعیت تردد از امشب ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد با جدیت بیشتر اعمال خواهد شد و خودرو‌های متخلف اعمال قانون می‌شوند.

او در ادامه گفت: رستوران‌ها فقط به صورت بیرون بر می‌توانند فعالیت نمایند و مشاغل گروه‌های ۳ و ۴ و تالار‌های پذیرایی نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشند.

فرماندار تاکستان افزود: با توجه به مصوبه ستاد کرونا در شهر‌های قرمز صرفاً مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت می‌باشند که اصناف را شامل نمی شود ولی مشاغل گروه ۲ و اصناف فعلا می‌توانند با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی هر روز تا ساعت
۳۰: ۱۸ با نظارت اداره صمت و شبکه بهداشت فعالیت نمایند که در صورت عدم رعایت نسبت به پلمب صنف‌های متخلف اقدام خواهد شد.

جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای شهرستان تاکستان به ریاست طاهری فرماندار و با حضور جعفرزادگان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، دکتر ستوده مدیر شبکه بهداشت و درمان و سایر اعضای ستاد در فرمانداری تشکیل شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۵۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
طبق نظر استاندار هنوز به اندازه کافی تند نشده