رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد؛

مثبت شدن ۵۰ درصد تست‌های کرونا در برخی از شهرستان‌ها

هاشمی گفت: روز گذشته در برخی شهرستان‌ها حدود ۵۰ درصد و در کل استان بالای ۳۵ درصد تست‌ها مثبت شد و این زنگ خطری برای شروع موج چهارم شیوع کرونا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   سید احمد هاشمی درخصوص افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان گفت: تا هفته گذشته وضعیت با ثباتی داشتیم و موارد مثبت شدن تست‌ها در مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌ها زیر ۱۰ درصد بود، اما متاسفانه طی یک هفته اخیر تعداد موارد بستری و درصد مثبت شدن تست‌ها افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید 


او  با اشاره به این که تعداد موارد بستری از ۱۵ بیمار به ۴۰ بیمار در روز رسیده است، افزود: تا دو هفته گذشته تعداد موارد بستری ۷۰ تا ۸۰ بیمار بود، ولی الان بالای ۱۵۰ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند.

او با بیان این که در افزایش آمار بستری‌ها و مرگ و میر عوامل متعددی دخیل هستند، گفت: در ایام نوروز و ماه شعبان بسیاری از مراسمات عروسی و دورهمی‌ها با تجمعات زیاد و بدون رعایت موارد بهداشتی برگزار شد به گونه‌ای که در برخی شهرستان‌ها وضعیت رنگی رعایت شیوه نامه های بهداشتی به قرمزی رسید.

 هاشمی با اشاره به پلمپ چند تالار در استان بیان کرد: از تالاردار‌ها خواهشمندم ظرفیت‌ها و مسائل بهداشتی را رعایت کنند، چون در غیر این صورت به دلیل اهمیت سلامت مردم، همکاران ما ورود پیدا می‌کنند و مواردی که رعایت نشود برخورد قاطع انجام می‌گیرد.

 هاشمی ادامه داد: احتمال مرگ و میر در حدود ۶۰ درصد افرادی که مبتلا می‌شوند و فاکتور خطر دارند بیشتر بوده و انتقال بیماری به دیگران نیز بسیار سریع است.

او  با اشاره به این که افراد جوان و کودکان بیشتر به ویروس کرونای انگلیسی مبتلا می‌شوند، افزود: در نیمه غربی کشور، بیشتر استان‌ها به این کرونا آلوده شده اند و نیمه شرقی و همچنین استان ما خوشبختانه آلودگی زیادی به این ویروس ندارد، ولی با افزایش رفت و آمد‌ها امکان افزایش موارد مثبت وجود دارد.

 هاشمی درخصوص صف‌های ایجاد شدن برای مرغ و نان گفت: در بازدید میدانی از این صف‌ها مشاهده کردیم که متاسفانه بسیاری از افراد ماسک نمی‌زنند و فاصله مناسب را رعایت نمی‌کنند.

او افزود: برخی مردان بین ۱۸ تا ۳۰ سال با تصور این که جوانان مبتلا نمی‌شود از زدن ماسک خودداری می‌کنند در حالی که با عدم رعایت موارد بهداشتی خطر ابتلا به ویروس را به خانواده انتقال می‌دهند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.