انهدام یک باند توزیع سلاح و مهمات غیرمجاز در کرمانشاه/افزایش ۴۲ درصدی تصادفات در نوروز امسال

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از انهدام یک باند توزیع سلاح و مهمات غیرمجاز در کرمانشاه خبر داد و گفت: ۸۸ قبضه اسلحه به همراه تعداد قابل توجهی فشنگ کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : پس از اطلاع ماموران پلیس امنیت عمومی استان مبنی بر فعالیت یک باند توزیع سلاح غیرمجاز و اینکه قصد دارند از مرز‌های غربی تعداد قابل توجهی اسلحه و مهمات وارد کرمانشاه کنند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او گفت : پلیس با انجام کار‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی مسیر حرکتی قاچاقچیان اسلحه در محور ماهیدشت - کرمانشاه شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در محل مناسب مستقر شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: ماموران به محض مشاهده خودروی حامل قاچاقچیان آن را در عملیاتی ضربتی توقیف و طی بازرسی‌های انجام شده ۸۸ قبضه سلاح شامل ۸۰ قبضه کلت کمری و ۸ قبضه اسلحه شکاری کشف کردند.

او افزود: در ادامه بازرسی ماموران پلیس امنیت عمومی تعداد یک‌هزار و ۳۵۵ عدد فشنگ کلت کشف شد.

جاویدان با اشاره به دستگیری یک نفر از اعضای باند، ادامه داد: تلاش برای دستگیری دیگر اعضای آن با جدیت از سوی پلیس ادامه دارد.

او از اهتمام پلیس با عوامل برهم زننده نظم و امنیت عمومی خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های جدی پلیس کرمانشاه در امسال برخورد قاطعانه با قاچاقچیان، به‌خصوص وارد کنندگان اسلحه است .

تصادفات در نوروز امسال نسبت به پارسال ۴۲ درصد افزایش یافته است

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از افزایش ۴۲ درصدی تصادفات در نوروز امسال نسبت به پارسال خبر داد.

 محمد حیدری با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس راه از ۲۶ اسفندماه پارسال تا ۱۴ فروردین امسال، گفت: دراین طرح بیش از ۹۰ تیم گشتی محور‌های استان را تحت پوشش قرار دادند.

او از افزایش چشمگیری تردد‌ها در نوروز امسال خبر داد و افزود: امسال با وجود استمرار شرایط کرونایی شاهد افزایش ۸۴ درصدی تردد در محور‌های استان بودیم.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: این افزایش تردد افزایش تصادفات را هم در پی داشت و در نوروز امسال شاهد افزایش ۴۲ درصدی مجموع تصادفات در استان بودیم.

حیدری ادامه داد: در نوروز امسال ۱۰ نفر در تصادفات جاده‌ای استان جان باختند که نسبت به مدت مشابه پارسال سه نفر بیشتر شده است.

او گفت: تعداد مجروحین تصادفات هم در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: این افزایش تصادفات و فوتی‌ها نسبت به نوروزِ پارسال به این علت است که در نوروز پارسال به دلیل محدودیت‌های کرونایی تردد چندانی نداشتیم و اگر مقایسه‌ای با نوروز سال ۱۳۹۸ داشته باشیم که میزان تردد تقریبا مشابه نوروز امسال بود، تعداد تصادفات کاهش ۳۰ درصدی داشته است.

حیدری ادامه داد: بیشترین تصادفات نوروز امسال در محور‌های منتهی به شهرستان گیلانغرب و نیز در مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب رخ داده است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت تردد به برخی شهرستان‌های قرمز و نارنجی استان در این ایام گفت: طی مدت اجرای طرح نوروزی در مجموع ۴۰۰ خودرو عودت داده شده و ۳۵۰ خودرو نیز اعمال قانون شدند.

حیدری پرحجم‌ترین روز تعطیلات نوروزی امسال را روز ۱۳ فروردین اعلام کرد و ادامه داد: در این روز شاهد افزایش ۳۵۰ درصدی تردد نسبت به روز مشابه در نوروز پارسال بودیم.

او افزود: با وجود این حجم افزایش تردد خوشبختانه در این روز با تلاش و همکاری دستگاه‌های دیگر و کمک تیم‌های امدادی تلفات جانی نداشتیم

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار