در نشست رسانه‌ای هفته هنر انقلاب مطرح شد؛

چهره سال هنر انقلاب ۹۸ و ۹۹ امسال معرفی می‌شوند

در نشست رسانه‌ای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، جزئیات معرفی برگزیدگان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست رسانه‌ای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، با حضور برگزارکنندگان این رویداد و اهالی رسانه در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

مجدالدین معلمی دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی در ابتدای این نشست گفت: امسال ششمین سال معرفی چهره هنر انقلاب است. البته در سال گذشته در شرایط سخت به این چهره‌ها رسیدیم؛ زیرا سال ۹۹ سال سختی بود. سال گذشته مهمترین فضاها و منظره‌هایی که می‌شد در آن هنر را عرضه کرد، دچار انسداد شد. متأسفانه فرهنگ و هنر آسیب زیادی از کرونا خورد و خیلی مورد توجه مسئولان قرار نگرفت.

وی اظهار کرد: دستاورد خوبی که در سال گذشته محقق شد، این بود که توجه اهالی فرهنگ و هنر به رسانه‌های جدید بیشتر شد. تا جایی که می‌توان گفت تولیدات عرصه هنر در فضای رسانه‌ای بی‌نظیر بود. سال گذشته بنا بر کرونا و تولیدات مرتبط با آن، سالگرد شهادت شهید سلیمانی و محرمی که متفاوت تر از هر سال بود، فعالان فرهنگ و هنر در این مناسبت‌ها خوش درخشیدند و تولیداتشان از رسانه‌ها پخش شد.

 دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی  تأکید کرد: این تجربه‌ها نشان می‌دهد که اگر فرهنگ و هنری‌ها، رسانه های جدید را جدی بگیرند و تولیدات خود را متناسب با علاقه‌مندی‌های مردم خلق کنند، می‌توانند مخاطبان جدیدی پیدا کنند.

وی تشریح کرد: در سال ۹۸ به دلیل مصادف شدن زمان برگزاری هفته هنر انقلاب با کرونا نشد چهره هنر انقلاب را معرفی کنیم؛ لذا امسال در مراسم افتتاحیه چهره هنر سال ۹۸ و در اختتامیه هم چهره هنر ۹۹ معرفی می شود. افتتاحیه این رویداد در جوار مزار شهید آوینی در ۱۸ فروردین برگزار می‌شود و از بازماندگان هنرمندان درگذشته سال ۹۹ تقدیر می‌شود. اختتامیه هم روز دوشنبه ۲۳ فروردین خواهد بود. در موزه تمبر هم از ۶ تمبر اساتید هنر انقلاب رونمایی می‌شود.

معلمی با بیان اینکه در مرحله اول ۱۱۰ نفر در لیست ما بودند، افزود: از بین این افراد، ۱۴ نفر به عنوان کاندیدا اعلام شدند که محمدرضا دوست محمدی، جلیل سامان، علی محمد مودب، وحید یامین پور و افشین علا تاکنون بیشترین رای را در نظرسنجی کسب کرده اند. خانواده های مرحوم استاد راغب از رشته موسیقی، استاد خامان پور به دلیل فعالیتی که در عرصه روایت فعالیت های رزمندگان داشتند، خانواده مرحوم اکبری مبارکه و اسکندرپور از پژوهشگران و نقاشان بنام در ششمین دوره هفته هنر انقلاب تجلیل می‌شوند.

در ادامه مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، درباره جشنواره کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» گفت: فراخوان جشنواره «فلسطین تنها نیست» سال پیش در آذرماه و بعد از اتفاق تلخی که از صحبت های مکرون شاهد بودیم و همچنین سازش کشورهای عربی با صهیونیست ها و فرمایشات مقام معظم رهبری، در سه رشته کارتون، کاریکاتور و پوستر منتشر شد.

وی افزود: ۴ داور از کشورهای مختلف در تیم ارزیابی بودند. یکی از معیارهای انتخاب این داوران حضور بیشترین شرکت کننده از آن کشور بود. داوران ایرانی هم به صورت حضوری آثار را داوری کردند. روز اختتامیه این جشنواره همزمان با روز جهانی قدس یعنی ۱۷ اردیبهشت خواهد بود.

شجاعی طباطبایی بیان کرد: ۶۹۰ هنرمند بیش از ۳۰۰۰ اثر به این جشنواره ارائه کردند‌ که در نهایت ۴۵۶ اثر روی سایت رفت و در کاتالوگ هم چاپ می شوند. مشارکت۶۶ کشور در یک مسابقه سیاسی فوق العاده است و امسال جایزه ویژه هم خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.