در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کرونا فعالیت‌های خانه هنرمندان را به فضای مجازی برد

مجید رجبی معمار از ادامه فعالیت‌های سال جدید خانه هنرمندان ایران در بستر فضای مجازی خبر داد.

مجید رجبی معمار مدیر خانه هنرمندان ایران درباره فعالیت این مجموعه در ایام کنونی به خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ما هم تابع دستورات ستاد مقابله با کرونا هستیم و باتوجه به وضعیت پیش آمده، نمایش ها، گالری‌ها و سالن‌های سینمای خانه هنرمندان هم تعطیل شد.

وی افزود: سال گذشته ما فعالیت‌های خانه را به بستر فضای مجازی بردیم و استقبال جامعه هنری هم بسیار خوب بود. امسال هم فعالیت‌هایی که برای سال ۱۴۰۰ خانه برنامه ریزی کرده بودیم را تا نارنجی و زرد شدن وضعیت شهر تهران در فضای مجازی ادامه خواهیم داد.

رجبی معمار عنوان کرد: همچنین در این مدت فیلم‌های ورکشاپ‌ها و برنامه‌هایی که هنرمندانی همچون مرحوم عباس کیارستمی، داود رشیدی، جمشید مشایخی و... در خانه هنرمندان داشتند، در قالب igtv و به صورت آفلاین برای مخاطبان قابل مشاهده است.

مدیر خانه هنرمندان با بیان اینکه بیش از نیمی از خدمات ما به هنرمندان رایگان است اظهار کرد: در جلسه‌ای که ما با آقای جهانگیری و دکتر صالحی وزیر ارشاد داشتیم، درخواست کردیم که به وضعیت معیشتی هنرمندان به ویژه هنرمندان تئاتر و تجسمی توجه بیشتری داشته باشند، اما تاکنون کمک‌های خیلی جدی به هنرمندان نشده است. سال گذشته به اعضای انجمن‌های نمایشی در دو نوبت ۱ و نیم میلیون پرداخت شد و هنرمندان درجه ۱ هم کمی بیشتر دریافت کردند و به غیر از این کمک دیگری نبود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار