مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم؛

۱۶ هزار قمی در سال ۹۹ آموزش های مهارتی را فرا گرفته اند

تقی پور گفت: ۱۶ هزار و ۴۳۰ تن طی سال گذشته دوره آموزش‌های مهارتی را در دو بخش دولتی و خصوصی در قم فراگرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمود تقی پور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی توسط دو بخش دولتی و خصوصی به علاقه‌مندان حوزه مهارت، ارائه شد.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم  افزود: از مجموع آموزش‌های ارائه شده در بخش دولتی، مراکز ثابت شهری با مهارت آموزی ۴ هزار و ۷ تن، روستا‌ها ۳۶۳ تن، پادگان‌ها ۸۷۶ تن، زندان‌ها ۶۴۰ تن، سکونتگاه‌های غیر رسمی ۱۶ تن، کارگاه مهارت آموزی در محیط کار واقعی ۳۹۳ تن، مراکز درمان اجباری معتادین بهبودیافته ۳۷ تن و صنایع و ضمن کار ۷۵۳ تن، این دوره‌ها را به خود اختصاص داده اند.

تقی پور ادامه داد: از مجموع آموزش‌های مهارتی ارائه شده به مهارت آموزان؛ ۶ هزار و ۸۷۴ تن بانوان و ۹ هزار و ۵۵۶ تن نیز آقایان از این آموزش‌ها بهره‌مند شده اند.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم  یادآورشد: عملکرد آموزش‌های ارائه شده این اداره کل در دو بخش دولتی و خصوصی در سال گذشته بر اساس «نفر- ساعت»، ۲ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۶۷۲ نفر - ساعت بوده است.

تقی پور گفت: جامعه هدف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را آسیب دیدگان اجتماعی (خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد)، افراد دارای معلولیت، پناهندگان و اتباع خارجی، دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانش آموزان، دانشجویان، زنان خانه دار، زنان سرپرست خانوار، زندانیان، ساکنین سکونتگاه‌های غیر رسمی، ساکنین مناطق روستایی، سربازان وظیفه، شاغلین بنگاه‌های اقتصادی، متقاضیان مهارت آموزی و معتادین بهبودیافته تشکیل می‌دهند.

تقی پورمدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را فرصتی برای جوانان جویای کار و فاقد شغل دانست ویادآورشد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم، افزایش توانمندی‌های علمی و عملی، تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد شغلی هدفمند و پویا را برای متقاضیان آموزش‌های مهارتی در اولویت قرار داده است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار