مشارکت ۱۸۰ تیم بسیجی در قالب طرح سردار سلیمانی در خرمشهر

فرمانده سپاه خرمشهر از مشارکت بیش از ۱۸۰ تیم در طرح شهید قاسم سلیمانی در سه بخش مختلف در شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد لویمی فرمانده سپاه خرمشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،به اجرای طرح شهید سلیمانی در خرمشهر اشاره کرد و گفت: این طرح با شعار «هر خانه یک پایگاه سلامت» میان وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین است و از زمان شروع آن، موفقیت‌های زیادی داشته است.

او به اجرای این طرح در خرمشهر اشاره کرد و افزود: حدود ۱۸۰ تیم در قالب طرح شهید سلیمانی در خرمشهر برای کمک به کادر درمانی در قالب تیم‌های سه نفره، در ۲ دسته برادران و خواهران و در سه بخش نظارت، حمایت و رهگیری بیماران کرونایی به کار گرفته شدند.

فرمانده ناحیه مقامت بسیج خرمشهر گفت: نیمی از تیم‌های اعزامی در بحث رهگیری و نیمی دیگر در بخش نظارت و حمایت به فعالیت مشغولند.

سرهنگ لویمی به اقدامات انجام شده در بحث بیمار یابی اشاره کرد و افزود: در بحث بیمار یابی روزانه بین ۷۰۰ تا یکهزار نمونه گرفته می‌شود که تعداد نمونه‌های گرفته شده بسته به شمار موارد مثبت ابتلا است چرا که به ازای هر مورد مثبت از ۱۰ تا ۱۵ نفر از نزدیکان فرد نمونه گیری انجام می‌شود.

او با بیان اینکه اعزام تیم‌های نظارت بر اصناف، حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا و توزیع بسته‌های معیشتی و رزمایش‌های کمک‌های مومنانه از جمله برنامه این طرح هستند، آماری از اقدامات انجام شده توسط نیرو‌های بسیجی اعلام کرد.

فرمانده سپاه خرمشهر اظهار کرد: از آغاز طرح و اردیبهشت پارسال تا پایان سال، ۳۸ بسته معیشتی، ۲۱۳ جهیزیه، ۴۲ عدد تنور و ۶ تن آرد برای پخت نان، ۶ هزار بسته آموزشی با اولویت متضرران از بیماری کرونا در سطح شهرستان توزیع شد.

سرهنگ لویمی با یادآور شدن اینکه افزایش کرونا در خوزستان و قرمز شدن بعضی از شهر‌های آن از جمله خرمشهر، باعث ابلاغ مجدد طرح شهید سلیمانی شد، از اعزام نزدیک به ۱۸۰ تیم برای کمک رسانی به کادر درمانی در خرمشهر خبر داد.

او  با تأکید براینکه  این طرح در خرمشهر با شدت در حال اجراست، اظهار کرد: بعد از اجرای طرح تجدید، وضعیت کرونایی خرمشهر از قرمز خارج و به وضعیت نارنجی تبدیل شد.

سرهنگ لویمی گفت: امید می‌رود که با اقداماتی که در حال انجام است، وضعیت شهرستان خرمشهر روز به روز بهتر شود و شاهد وضعیت سفید در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.