معاون کل وزارت بهداشت:

برخی در ستاد مانع خاموشی شعله‌های کرونا در نوروز شدند/ خاطره ای از رهبر انقلاب درباره دریافت واکسن

حریرچی گفت: برخی در ستاد کرونا مانع شدند تا از فرصت نوروز برای خاموشی شعله‌های کرونا استفاده کنیم و نمی‌توانم اسامی این افراد را بگویم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی در ستاد ملی کرونا مانع شدند تا از فرصت طلایی عید برای خاموش کردن شعله های کرونا استفاده کنیم؛ نمی توانم اسامی این افراد را بگویم، آنها وزن دهی متفاوتی به کرونا در اولویت های کشور می دهند اما خواسته وزارت بهداشت ممنوعیت مسافرت‌ها بود.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: ما سال گذشته کار خاصی در نوروز انجام ندادیم و با تعطیلی ها توانستیم بیماری را مدیریت کنیم، نوروز فرصت مناسبی برای مدیریت بیماری بود چرا که حتی کارخانه های تولیدی تعطیل هستند ما می خواستیم جلوی سفرها را بگیریم و با طرح شهید سلیمانی شعله های کوچک کرونا را خاموش کنیم.

حریرچی بیان کرد: مقابله با کرونا در دنیا سرشار از اشتباه است زیرا غیرقابل پیش بینی است و قضاوت های مختلفی درباره ان وجود دارد و برخی در دنیا و ایران اعتقادی به کرونا ندارند و آنهایی که قبول دارند هم روش های متفاوتی برای مقابله با آن انتخاب می کنند و برخی اقتصاد را به کرونا ترجیح می دهند

معاون کل وزارت بهداشت اظهار کرد: امروز ۲۵۷ شهر در وضعیت قرمز قرار دارند و نسبت به سه روز پیش تعداد شهر‌های قرمز سه برابر شده است و ۱۲۹ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند و ۸۵ درصد شهر‌ها قرمز و نارنجی هستند و تمام مراکز استان‌ها قرمز شده اند و ۱۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند و تمام مراکز استان ها قرمز هستند و افزایش موارد کرونا پیش از این اعلام کردیم آسانمسوری است اما اکنون موشکی در حال افزایش است.

حریرچی گفت: نرم افزار ماسک پیش بینی کرده است که فوتی‌های کرونا به ۶۰۰ نفر می‌رسد و پیش بینی‌های متفاوتی وجود دارد و برخی به مسئولان مشاوره می‌دهند و می‌گویند، چون به ایمنی جمعی در برخی نقاط رسیده ایم به این اعداد نمی رسیم.

رهبر انقلاب تاکید کردند، واکسن ایرانی تزریق می کنند

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: به هیچ مقام مسئولی که در کشور واکسن زده نشده است و حتی ما که با گروه‌های درمانی ارتباط داریم از سهم خود برای تزریق واکسن استفاده نکرده ایم. شفاف بگویم زمانی که واکسن آنفلوانزا در داروخانه ها بود، برای مقام معظم رهبری پیشنهاد شده بود که واکسن آنفلوانزا بزنند و ایشان فرمودند چون همه واکسن نزده اند، من نیز واکسن نمی‌زنم و از ایشان سوال شد آیا واکسن کرونا می زنید؟ و ایشان تاکید کردند که منتظر واکسن داخلی می‌مانم.

حریرچی گفت: مردم مطمئن باشند عدالت و دسترسی را در واکسن کرونا رعایت خواهیم کرد هیچ تبعیضی بین پولدار و فقیر یا مسئول و غیر مسئول قائل نیستیم البته استثنایی مانند ورزشکاران پاراالمپیک برای تزریق واکسن وجود دارد که این موارد را خیلی شفاف اعلام می کنیم.

تشریح کارشکنی‌های آمریکا در انتقال پول واکسن کرونا

حریرچی بیان کرد: کرونا یک اصل اساسی دارد و حدود ۸۰ درصد موضوعات مرتبط به آن خارج از نظام سلامت است و میزان فقر، بیکاری، سواد، سلامت جسمی و سرانه درآمد ملی در سلامت مردم تاثیرگذار است و اگر شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را در سه سال اخیر بعد از تحریم‌ها در نظر بگیرید، ما در دو سال قبل از شروع کرونا رشد اقتصادی منفی داشتیم و بیکاری ما تشدید شد و قیمت ارز چند برابر شد و تورم ۳۰ تا ۴۰ درصدی تجربه کردیم و در شرایط تحریم که نمی‌توانستیم ماسک و واکسن بیاوریم، مانند شنای با دست بسته بود و در این شرایط مدافعان سلامت شاهکار کردند و برخی وضعیت ایران را با کشور‌های همسایه مقایسه می‌کنند و بحرین دو دُز  واکسن چینی کرونا را ۷۰ دلار خریداری کرد و بسیاری از کشور‌ها سه تا ۹ برابر جمعیت خود واکسن خریداری کردند و ما برای پرداخت ۴۵ میلیون دلار از دلار‌های بلوکه شده در کره دچار مشکل بودیم.

حریرچی همچنین با تشریح کارشکنی‌های آمریکا در نقل و انتقال پول برای خرید واکسن کرونا گفت: برای همین واکسن کوواکس که دو شب قبل وارد کشور شد برای اینکه ۴۵ میلیون دلار از دلار‌های کره جنوبی خود را که ۵ الی ۶ میلیارد دلار آنجا پول داشتیم، دولت کره می‌گفت این پول برود آمریکا و به حساب شرکت برگردد ممکن است توقیف شود.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه مشکل اصلی دسترسی به پول و انتقال آن بوده است، افزود: دولت پول را تامین کرد، اما در خارج مشکل داشتیم. حدود چهار ماه معطل انتقال پول برای واکسن کوواکس بودیم. طرف کوبایی هم حدود ۸ تا ۱۵ میلیون دلار در دو قسط می‌خواست که برای انتقال آن مشکل داشتیم و پول نقد می‌خواستند، همه مردم می‌دانند که به دلیل تحریم‌های ظالمانه و دردناک آمریکا، در خرید واکسن کرونا مشکل داشتیم.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: البته مثلا در واردات شکلات خیلی سخت گیری نمی‌کنند، اما انگشت روی نیاز‌های اساسی مثل دارو و واکسن می‌گذارند. همین الان برای خرید مواد موثره برای تولید واکسن که در آمریکا انحصاری تولید می‌شود سنگ اندازی می‌کنند و جلوی آن را می‌گیرند و این همان جنگ است. ما درگیر جنگ همه جانبه هستیم و این جنگ ترکش دارد و راه پیروزی در این جنگ اتکا به تولید داخلی است و در واکسن کرونا هم در حال تولید هستیم؛ و باید توجه داشت که ۸۰ درصد واکسن‌های دنیا در ۱۰ کشور توزیع و تزریق شدند.

آخرین وضعیت واکسن های وارداتی به کشور

معاون کل وزیر بهداشت تصریح کرد: ما یک میلیون و ۶۹۵ هزار دُز واکسن تا حالا وارد کردیم که ۵۲۰ هزار دُز اسپوتنیک روسی، ۱۲۵ هزار دُز کواکسین بهارات هند، ۱۰۰ هزار سوبرنا کوبا و ۷۰۰ هزار دز واکسن آسترازنکای تولید کره جنوبی و ۲۵۰ هزار دز هم سینوفارم چین است و واکسن تولید داخل هم با سرعت خوبی پیش می رود و برای فاز نخست واکسیناسیون یک میلیون دُز  نیاز داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
چرا این برخی از افراد معرفی نمیشن؟تحت تعقیب قرار نمیگیرن ؛چرا قوه قضاییه با توجه به اشاره مستقیم مسیولین درمانی پیگیر نیست؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
با تغییر هوا مشخص بود بیشتر میشه. مواظب سرد و گرم شدن بدنتون باشید و از مصرف غذاهای سرخ کردنی که سیستم ایمنی بدن رو ضعیف می‌کنه جدا خودداری کنید. اگه کمبود ویتامین دی دارید مواد غذایی که ویتامین دی دارند بیشتر مصرف کنید. متوسط سن افراد فوت شده در اثر این بیماری در کشورهای مختلف متفاوت ولی در حدود ۸۰ سال هست و از هر ده نفر ۸ تا ۹ نفر کمبود ویتامین دی و تعداد زیادی چاقی مفرط داشتند. اواخر تابستان و اوایل پاییز هم دوباره تعداد افراد مبتلا افزایش پیدا می‌کنه. بطور کلی هر وقت دمای هوا پایدار نیست امکان زیاد شدن بیماریها به خصوص بیماریهای تنفسی بیشتر میشه. فریب گرم شدن هوا رو نخورید و همیشه لباس مناسب به همراه داشته باشید تا با افت ناگهانی دما غافلگیر نشید. هیچ واکسنی نمی‌تونه موثر باشه و در نهایت بدنتون باید از پس بیماری بر بیاد پس با سیستم ایمنی بدنتون مهربونتر رفتار کنید
Netherlands
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
تو که نمیتونی اسم ببری پس غلط میکنی مسئول هستی
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۱:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
با عرض سلام و خداقوت خدمت شما جناب دکتر نمکی وزیر محترم دلسوز و نگران بهداشت و سلامتی ملت مظلوم ایران متحد و یکپارچه اسلامی عزیزمان لطف کنید طرح حاج قاسم سلیمانی ضد کرونا رو توسط بسیج مردمی برای تمامی شهرها و روستاهای کشور محله به محله درب تمامی منازل بفرستید تا افراد مشکوک به کرونا رو شناسایی کنند بسیاری از مردم جدیدا کرونا گرفته اند ولی از ترسشان خودشان را به بیمارستانهای کرونایی معرفی نمی کنند و و بعضیهاشونم اعمال مجرمانه دارند تمامی اعضای خانواده خودشان و همسایگانشان را دارن در یک آپارتمان مسکونی بیمار می کنند بداد ملت برسید بعضی از این کرونایها بدون ماسک مداوم در محیط آپارتمانی سرفه های شدید و عطسه های شدید می کنند خواهشمندیم اینان را بیایید ببریدشان به بیمارستان درمانشان کنید اعلام وضعیت فوق العاده قرمز و خطر ناک در سر تا سر کشور اعلام کنید و رسیدگی مجدانه کنید دارن نسل کشی راه می اندازند خیلی از این کرونایها میگن دیگی که برای من نجوشه می خوام سر سگ توش بجوشه نه فرهنگ دارن نه مرام دارن نه معرفت دارن نه انسانیت دارن نه شعور دارن نه حقوق حق همسایه گری سرشون می شود با بی رحمی دارن ویروس کرونا رو انتقال می دهند به همه مردم ایران عزیزمان به والله قسم بعضی از این کرونایها واقعا کردارشان و افکارشان کاملا مشخصه مجرمانه و از روی عمد است باید جرم انگاری شود و باهاشون برخورد پلیسی قضایی شود و به قرنطینه های مختلف انتقال داده شوند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
این صحبت شما دیگه نوش دارو بعد از مرگ سهرابه. این مطلب را باید دو ماه پیش برای وزیر بهداشت مینوشتید. بیمارستانها دیگه جایی برای پذیرش بیماران جدید ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
همه مقصرن غیر از اینا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
ازارواح مطهرشهذای سلامت شرمنده ایم که عده ای برای کسب درامدوقدرت موح چهارم کرونا را به ملت تحمیل کردند. وبعدنمیشود اسامی انهارا منتشرکرد!!!دکترشریفی_ پزشک عمومی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
اقا یکی از حریرچی بپرسه 150دوز واکسن فایزر به دفتر چه مسئولی فرستاده شد؟ چرا برای ملت ممنوع ولی برای دفتر مسئولی نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
منظورتون ۱۵۰ هزار دوز واکسن هست مگه نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
این مملکت در و پیکر نداره ؟ بالاسری نداره ؟ یعنی چی اسمشون رو نمیتونم بگم ؟؟؟
مردم تا کی باید چوب ندونم کاری رو بخورن ؟
چه خبره تو این مملکت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
نه که نداره ... مملکت اگه صاحب داشت که اینا راست راست توی کشور راه نمیرفتن ... دو تا چیز پدر مملکت رو در آورده یکی انتخابات (جمهوری) و دیگری رافت اسلامی !!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
این آزاد گذاشتن سفرها نشان داد آزادی کامل دادن به مردم در این کشور به ضرر خود مردم و نهایتاً کل کشور تمام میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
از آب گل آلود ماهی نگیرید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
باور کردنی نیست هنوز بعضی ها ماسک نمی زنند .
Germany
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
ماسک که هیچ بعضی ها می گن کرونا دروغه تو این وضعیت
Iran (Islamic Republic of)
ررجب پور
۱۲:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
آقای حریرچی شمابایداین افرادرابه دادستانی معرفیکنید،اینهامسئول خون افرادی هستند که درپیک چهارم فوت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
دقیقااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
به امید روزی که واکسن های دست رنج جوانان زحمت کشمون آماده بشه و واکسیناسیون آغاز بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
به همبن خیال باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
وزارت بهداشت قبل از فاجعه باید جلوگیری می کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
الان گناه اون افرادی که رعایت کردند چیه ، دو هفته مسافرت الان تمام کاسبی ها تعطیل شده
Iran (Islamic Republic of)
ثاقبه
۱۲:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
آیا زرد اعلام کردن شهرهای شمال، که تا مدتی قبل از نوروز نارنجی بودند و باز گذاشتن جاده‌ها برای سفر و به وجود آمدن این وضع قبل از ماه رمضان و انتخابات، یک اقدام عمدی و مشکوک محسوب نمیشه! آیا عاملان آن قاتل چند هزار انسان در این روزها و روزهای آینده محسوب نمیشن؟!
آیا این افراد در هر رده‌ای نباید دستگیر و محاکمه بشن؟!
مردم چشمشون به اقدامات مسئولینه! وقتی رئیس جمهور میگه پیک کرونا تموم شده و همه‌ی راه‌ها هم باز باشه خب این مردم خسته و تشنه‌ی دیدار و مسافرت راهی سفر میشن! هرکسی با خودش میگه اگه مشکل جدی بود خب راهها رو می‌بستند!
آیا کسی میتونه از قاتلان این تعداد انسان شکایت کنه؟!!!
آیا کسی میتونه از عاملان اخلال در انتخابات کشور شکایت کنه؟!!
جالبه اولین اعلام ابتلا به کرونا در کشور هم درست قبل از انتخابات مجلس انجام شد!!!
Iran (Islamic Republic of)
hamid
۱۲:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
باشه من باور کردم :)))
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۰۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
اینا میگن تا ماه بعد واکسن کرونا رو به عموم تزریق میکنن.اینا فکر میکنن مردم گوشهاشون درازه .میخوان حاشیه رو امن کنن برای انتخابات من یکی که به هیچ بنی بشری رای نمیدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
بحق علی که خیر نبینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
مرگ بر آمریکا.مرگ بر ضد ولایت فقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
مرگ بر روسیه مرگ برچین مرگ برکسانیکه معیشت را برمردم سخت میگیرند وساکت هستند
Iran (Islamic Republic of)
azizmiar
۱۱:۴۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
ای کاش مثل پارسال تعطیل میکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
مرگ بر دشمنان داخلی که با ندانم کاری و یا عمدی ، جان مردم را به خطر می اندازند. خداوند ازشان نگذرد.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۴۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
چرا علی رغم تاکید وزیر بهداشت مبنی بر ممنوعیت سفر در ایام نوروز این ممنوعیت را انجام ندادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
رئیسی کجای پس ببین چه خبره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
رئیسی جزو همون اسامی است که نمیتونه بگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
رئیسی داره ایرانگردی میکنه وسخنرانی اگر رئیسی رئیس بود دستگاه خودش را اباد میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
قوه قضاییه و مجلس این مدیران قاتل رو دستگیر کنید و به مجازات اعمال خود برسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
خودتان هم ‌مقصرید اگر یه مسئولیتی را قبول میکنید طبق همون شغل و حرفت باید پا فشاری کنید و با هیچ کس رو دروایستی نکنید چون سلامت جامعه مهم چنانچه به نفع بازی ها نبود و کارشکنی میکردن باید میگفتی سلامتی فدای چیزهای مصلحتی نمیشه والسلام نامه تمام الان چرا حسرت میخوری
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۳۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
دورد بر رهبر عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
اول که خدا خیر ندهد به کسانی که. مانع محدودیت ها شدند... دوم. این اسامی یافلان اسم را نمیتوانم اعلام کنم شده بدبختی این مملکت ، فقط بهداشت نیست در تمام
ارگانها و نهادها همین طور است ... چر ا کسی که یک خیر و یایک عمل را میگیرد حتما منافعی دارد. که اون منافع رانمیتواند ازشان گذشت کند .......سوم....... رسم استعفا
برای همین زمانها. نمیگذارند استعفا کنید و به مردم هشدار بدهید .... چهارم ......این ملتی که سفر رفتند و عروسی و دورهمی داشتند ، ،،،، لعنت خدا بر انها. که باعث
مرگ انسانهای بیگناه خصوصا بچه ها میشوند چرا نباید مجازات شوند .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
آنها حماق هستند؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
یعنی چه که نمی توانیم اسامی را اعلام کنیم هم باید اسامی‌ شان اعلام شود و هم محاکمه و مجازات بشن چون بدلیل منافع شخصی مثل درآمدزایی هتل ها ی ثروتمندان با جان مردم بازی کردند و تعداد مرگ و میر رو چند برابر کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
این افراد را معرفی کنید که مردم بدانند قاتل عزیزانشان چه کسانی هستن شرعا وظیفه داری که قاتلان را معرفی کنید اینکار انها هیچ فرقی با جنایت ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
اسمی را که نمی توانی بگویی ح ر نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
این از ترس مسئولین بهداشته.جان و سلامت مردم مهم است باید لیست افرادی که مخالف کنترل محدودیت ها بودند باید منتشر میکردند تا همه مردم آنها رو بشناسند.حتی اگر رییس جمهور و وزیر کشور و یا ارگان های دیگه باشد باید منتشر کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
چرا اون افراد در ستاد نباید معرفی بشن اصلا کی اونا رو انتخاب کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۰:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
موادموثرواکسن توآمریکاهست انحصاری هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
کی گفته؟ حالا خوبه آمار مرگ و میر واکسن آمریکایی داد دنیا رو درآورده که داری براش خودکشی میکنی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
جالبه چطور عید پارسال حرف وزارت بهداشت به کرسی نشست همه جا تعطیل شد امسال نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
در بحران ها باید تصمیم گیری ها به وزارت خانه مربوطه محول بشه
آخرین اخبار