سلطانی نژاد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خرید مسکن با سرمایه‌ های خرد در بورس ممکن می شود

مدیر عامل بورس کالا گفت: در سال ۱۴۰۰ امکان مشارکت عموم مردم در بازار مسکن با سرمایه‌های خرد، فراهم می‌شود.

سلطانی نژاد مدیر عامل بورس کالا در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این پرسش که، بورس کالا در سال ۱۴۰۰ چه برنامه‌هایی دارد؟ بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ برنامه‌هایی داریم، از جمله اینکه معاملات گواهی سپرده کالا بر دارایی‌هایی مثل برنج و همین طور برای محصولات دیگر مثل قیر راه اندازی خواهد شد.

مدیر عامل بورس کالا در خصوص برنامه‌های دیگری که در سال ۱۴۰۰ در بورس کالا قرار است، تحقق یابد، گفت: سلف موازی استاندارد مسکن که مدت‌ها پیش قول داده شده بود و امکان مشارکت عموم مردم در بازار مسکن را حتی با سرمایه‌های خرد، فراهم می‌کند، راه اندازی خواهیم کرد.

او در ادامه بیان کرد: بازار خرده فروشی نیز برای معاملات بعضی از کالاها، از جمله فولاد، در صورتی که تکلیف قانونی شود، راه اندازی خواهد شد.


بیشتر بخوانید


سلطانی نژاد در خصوص راه اندازی تابلوی مناقصه گفت: همچنین تابلو مناقصه که در حال حاضر به صورت آزمایشی راه اندازی شده، در سال ۱۴۰۰ به طور رسمی راه اندازی خواهد شد و چرا که در بورس‌ کالا، سیستم معاملاتی همیشه به شکل مزایده است، یعنی عرضه کننده، قیمت پایه را می‌گذارد و خریداران با هم به رقابت می‌پردازند تا به آن قیمت برسند.

او افزود: اما در بسیاری از مواقع ممکن است، به علت حضور خریدار عمده، شرکت، خواهان تعیین قیمت باشد و یا کالا را با قیمت پایین‌تر خریداری کند و رقابت بر سر قیمت پایین‌تر باشد که به آن مناقصه می‌گویند. این یک انقلاب در بورس کالا است، زیرا ما تا به حال، سیستم معاملات به شکل مزایده داشتیم، ولی هم اکنون وارد حوزه مناقصه خواهیم شد. همچنین در حال حاضر با وزارت نیرو در حوزه خرید کنتور و ترانسفورماتور شروع به کار کردیم، این رویه در حوزه‌های دیگر هم راه اندازی خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: برنامه‌ دیگری که در سال ۱۴۰۰ تحقق پیدا می‌کند، معاملات حواله حمل و نقل ریلی است که کمک شایانی به کشف قیمت عادلانه برای معاملات حواله حمل و نقل می‌کند.

تبدیل نسیه شرکت ها به سرمایه در گردش

سلطانی نژاد در خصوص معامله خرید دین کالایی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ معامله خرید دین کالایی، راه اندازی خواهد شد، یعنی اگر فروشنده به صورت نسیه کالای خود را بفروشد، پول آن را دریافت نمی‌کند و می‌تواند طلب خود را از خریداران، مجدد در بورس کالا نقد کند و این کمک شایانی به افزایش نقدینگی فروشندگان در بورس کالا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مردم فریب خورده امربکا
۰۹:۵۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
دولت آمریکا در ارزهای دیجیتال بزرگترین دزدی جهان
را انجام داد مخصوصا در دوچ کوین دزدی از مردم آمریکا ودنیا، دزدی بزرگ یک درصدیها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
حقوقی خودرو و خساپا قصد ناراضیتی و عصبانی کردن سهامداران را دارند به دستور انگلیس می خواند اقتصاد را نابود بکنند
Iran (Islamic Republic of)
جوان پیر
۱۴:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خداوکیلی خیلی زرنگ هستین و البته مردم هم ..... فرض کردین. شما دم از مناقصه میزنید برای اینکه تجهیزاتی که دولت لازم داره رو از شرکتهای خصوصی بدبخت با پایین ترین قیمت بخرید. چرا برای خریدهای مردم مناقصه نمیزارید؟؟؟؟؟ نمی صرفه؟
البته که سود شما تو فروش با قیمت بالاتر یا همون مزایده هست و صدالبته که سود بهتر شما هم در خریدها با قیمت پایینتر یا همون مناقصه هست.
والا خیلی مردم بدبخت صبوری داریم............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
به داد سهامداران ختور برسین دیروز حقوقی و بازیگر سهم رو با ۱۵ درصد منفی بازگشایی کردن ،آن هم بعد از این همه ریزش در صورتی که یک پنجم حجم مبنا برای بازگشایی معامله شده بود،چرا ناظر بازار آن را تایید کرد ،قوه قضائیه پیگیری کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
مومن از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
حکیم
۱۰:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بورس یعنی بالن یعنی تورم متعادل اقنصاد را در خود جای می دهد تا جامعه دچار تورم نشود و تولید رونق پیدا کند و موجب پیشرفت تولیدی شود متاسفانه در کشور ما برعکس عمل میشود
Iran (Islamic Republic of)
محمد ت
۱۰:۲۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
امسال هم با نام و یاد مسکن می خواهید در بورس جیب مردم را خالی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بورس رو خوردین یه ابم روش
حالا دوباره با ترفند خریدخانه ملت رو تشویق به امدن داخل بورس می کنید
دست از سرمون بردارین
Iran (Islamic Republic of)
حکیم
۰۹:۱۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بورس یعنی بالن یعنی تورم متعادل اقنصاد را در خود جای می دهد تا جامعه دچار تورم نشود و تولید رونق پیدا کند و موجب پیشرفت تولیدی شود که اصل تشکیل بورس این موضوع است وکشورهای غربی را از ورشکستگی اقتصادی نجات داده
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ممنون که نظرمو منتشر کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
متاسفانه در کشور ما محلی شد برای دزدی توسط بانکها و اون ۱۰۰۰نفر ولال مفتخور رانت خوار
آخرین اخبار