با مرگ ۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان قطعی ابتلا به کرونا در این استان از ابتدای اپیدمی این ویروس تاکنون به یک هزار و ۵۸۸ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد طاهری,سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با شناسایی ۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در استان به ۱۱ هزار و ۱۶۲ رسیده است.

او اظهار داشت: همچنین با فوت پنج بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته مجموع متوفیان قطعی ابتلا به کرونا در این استان از ابتدای اپیدمی این ویروس تاکنون به یک هزار و ۵۸۸ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۶۹۶ مورد بود که ۱۵۴ نفر از مراجعان به بیمارستان‌ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری اضافه کرد: در عین حال هم اینک ۲۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش آی. سی. یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و وضعیت جسمی ۳۸ بیمار وخیم گزارش شده است.

او درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری (از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۳۹۴، بهار ۶۵۲، تویسرکان ۷۱۹، رزن ۴۸۶، درگزین ۲۰۶، فامنین و کبودراهنگ ۷۰۲ نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: همچنین تاکنون ۲ هزار و ۲۸نفر در ملایر، یک هزار و ۳۰۹ نفر در نهاوند و چهارهزار و ۱۷۶ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

 در حال حاضر ۹ شهرستان استان همدان در وضعیت قرمز و شهرستان اسدآباد نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد که با توجه به روند افزایش شمار بیماران در روز‌های آتی وضعیت اسدآباد نیز قرمز می‌شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.