برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : امسال در برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان با جدیت بیشتری برخورد می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم دارایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : امسال در برنامه داریم تا با تغییر کاربری اراضی کشاورزی شهرستان برخورد جدی تری داشته و ۲۰۰ هکتار از ساخت و ساز‌های غیرمجاز مرتبط با تغییر کاربری اراضی کشاورزی را تخریب کنیم.

او گفت : پارسال ۶۵۰ مورد برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی داشتیم که منجر به آزاد سازی ۱۳۶ هکتار از اراضی شهرستان شد، ضمن اینکه موفق شدیم از احداث باغ در سطح ۲۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان جلوگیری کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با انتقاد از اختصاص انشعاب آب، برق و گاز به ساخت و ساز‌های غیرمجاز، افزود: به هیچ وجه نباید به این واحد‌های غیرمجاز انشعاب داده شود و هر طور شده باید از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری شود.

دارایی با اشاره به کسری ۱۱۸ میلیمتری بارندگی‌های سال زراعی جاری در حوزه شهرستان کرمانشاه، افزود: بر اساس آمار‌های موجود در سال زراعی گذشته تا همین وقت از سال ۴۲۱ میلی متر بارندگی در شهرستان کرمانشاه ثبت شده بود، در حالیکه این میزان امسال ۳۰۳ میلیمتر بوده که البته همین حجم از بارندگی هم پراکندگی مناسبی در شهرستان نداشته است.

دارایی با بیان اینکه مزارع گندم مناطقی مثل سرفیروزآباد و ماهیدشت از کمبود بارش آسیب دیده اند، ادامه داد: در بقیه مزارع شهرستان کمتر آسیب داشته ایم و در صورت تداوم بارش‌ها امیدواریم بتوانیم حداقل مزارع آبی گندم را حفظ کرده و نگذاریم دچار تنش خشکی شوند.

دارایی اشاره‌ای هم به انجام مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۱۳۴ هزار هکتار از مزارع غلات آبی شهرستان کرمانشاه داشت و گفت: حدود ۲۰۰ هزار هکتار غلات آبی داریم که تلاش می‌کنیم با انجام مبارزه با علف‌های هرز مانع از افت عملکرد این مزارع شویم.

دارایی اشاره‌ای هم به اقدامات خوب انجام شده برای توزیع کود بین کشاورزان داشت و گفت: در حالیکه در پارسال در مجموع ۳۶۰۰ تن کود بین کشاورزان توزیع کردیم امسال سهمیه ۴۲۰۰ تنی را برای شهرستان گرفته‌ایم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار