بلینکن در دیدار با همتای عراقی خود: دیدار امروز ما در چارچوب تأکید بر روابط واشنگتن- بغداد است

آنتونی بلینکن در نشست مجازی با فؤاد حسین، بر روابط میان واشنگتن و بغداد تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری السیاسه عراق، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق در سخنانی از آغاز دور سوم مذاکرات راهبردی میان عراق و آمریکا که به شکل مجازی و از طریق فناوری ارتباط تصویری برگزار شد، خبر داد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در این نشست گفت: نشست امروز ما تأکیدی بر روابط مشارکتی میان عراق و آمریکا قلمداد می‌شود. او در ادامه افزود: دولت عراق از طریق شیوه دولتی خود، به تحکیم اصول قانون اساسی پرداخته است. دولت عراق به دنبال ان است تا پایه‌های دموکراسی را بنا بگذارد.

آنتونی بلینکن در ادامه سخنان خود تصریح کرد: روابط میان دولت فدرال عراق و اقلیم کردستان شاهد تحولی در جهت حل مشکلات برجسته بوده است.

بلینکن همچنین گفت: عراق شاهد نوعی گشودگی در روابط خود با کشور‌های عربی و کشور‌های همسایه مسلمان خود از یکسو و نیز در سطح بین المللی از سوی دیگر بوده است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: سفر اخیر پاپ به عراق نشان می‌دهد عراق امروز دروازه‌ای منطقه‌ای و بین المللی برای گسترش صلح به حساب می‌آید.
وزیر خارجه عراق نیز در این نشست گفت: ما به دنبال ادامه مذاکرات راهبردی میان دو کشور در دور‌های بعدی هستیم. ما در مذاکرات امروز مان امید داریم تا به تفاهم‌ها و توافق‌های مشترکی برای همه بخش‌های همکاری برسیم.

فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در ادامه تصریح کرد: من بر تمایل عراق برای همکاری و تقویت مشارکت با آمریکا در تمامی زمینه‌ها تأکید می‌کنم.

او گفت: ما خواهان تقویت پروژه‌های مشارکتی در زمینه بخش‌های مهم و زیربنایی هستیم. ما بر اهمیت مشارکت در زمینه سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف تأکید می‌کنیم. ما از آمریکا می‌خواهیم مشارکت ما را از طریق مذاکرات و توافق‌های امضا شده میان دو کشور تقویت کند.

گفتنی است اظهارات وزرای خارجه آمریکا و عراق در حالی انجام شده است که این کشور تا کنون شاهد اعتراضاتی به حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق بوده است.

ژانویه سال گذشته، هزاران نفر از مردم عراق با حضور در خیابان‌های بغداد، به حضور امریکا در این کشور اعتراض کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار