نصب تله‌های فرمونی برای مبارزه با کرم در باغ‌های مهاباد

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: تله‌های فرمونی با هدف مبارزه با کرم و ترویج روش‌های مبارزه غیر شیمیایی و بیولوژیک در باغ‌های این شهرستان نصب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جعفر ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی مهاباد اظهار کرد: تله فرمونی کرم سیب، کرم آلو و خوشه خوار انگور در باغات روستای دوستعلی حوزه مرکز دهستان آختاچی غربی شهرستان مهاباد توسط عضو شبکه مراقبت حفظ نبات آماده سازی و نصب شد.

او افزود: در این طرح با سرکشی و بازدید‌های هفتگی کارشناسان حفظ نباتات از تله‌های نصب شده و با استناد به تعداد آفات شکار شده به نحوه و زمان مناسب مبارزه با آن آفت می‌توان دست یافت.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد تصریح کرد: محصولات کشاورزی در همه جای دنیا مورد حمله آفات خسارت زا قرار می‌گیرند و خسارات زیادی به تولیدات کشاورزی وارد می‌شود، روش سنتی استفاده از حشره کش‌ها در کنترل آفات نه تنها قادر به کنترل کامل خسارت ناشی از حمله آفات نیست بلکه به علت اثرات جانبی سموم به عنوان آلاینده‌های آب و خاک اثرات زیان باری را به محیط زیست وارد می‌کند.

ایمانیان ادامه داد: مبارزه علیه این آفات باید به صورت تلفیقی یعنی به کارگیری چندین روش مبارزه از جمله بیولوژیکی، مکانیکی یا زراعی و شیمیایی باشد که بتواند حداکثر بازدهی را داشته باشد و مبارزه شمیایی و سمپاشی مزارع فقط در صورت لزوم و با هماهنگی با کارشناسان حفظ نباتات و یا گیاه پزشکان باید صورت پذیرد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.