استاندار زنجان گفت: پارسال ورود موقت کالا در زنجان ۴۳ درصد، واردات ۱۹ درصد و درآمد گمرک ۱۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان عصر دیروز چهارشنبه در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی  با اشاره به اینکه شاخص‌های سال گذشته زنجان مطلوب بوده و پروژه‌های بسیار خوبی در این استان اجرا شده است، گفت: دبیرخانه ستاد تسهیل عملکرد بسیار خوبی داشته و از اقدامات و برنامه‌های اتاق بازرگانی زنجان نیز بایستی به صورت ویژه تقدیر شود.

او با تأکید بر اینکه دلیل موفق بودن اتاق بازرگانی زنجان برنامه محور بودن است، افزود: البته به دلیل کرونا موفق به مبادلات مطلوب، برگزاری نمایشگاه و ارتباطات خوب تجاری خارجی نشدیم.

حقیقی گفت: با وجود اینکه بیش از سه ماه مرز ترکیه بسته بود صادرات استان زنجان ۲۱ درصد افزایش داشته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه ورود موقت کالا ۴۳ درصد، واردات ۱۹ درصد و درآمد گمرک ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: استفاده از بانوان فعال در حوزه اقتصاد  از دیگر اقدامات بسیار خوبی به شمار می رود که اتاق طی امسال انجام داده است.

او با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات مشترک با فعالان حوزه اقتصاد خارجی و همچنین دعوت از سفرا برای ارتباطات جدید، ادامه داد: حضور در بازار‌های جدید افزون بر حفظ بازار‌های موجود نیز بسیار خوب است.

حقیقی پراکندگی جلسات و تصمیمات موازی را یکی از موانع سر راه تولید و تجارت عنوان کرد و گفت: این موازی‌کاری ها باید حذف شود.

استاندار زنجان بااشاره به اینکه نظر صریح مقام معظم رهبری برداشته شدن موانع است و اگر در حال حاضر برای سرمایه‌گذار موانع ایجاد شود مقصر ما هستیم، گفت: اگر می‌خواهیم اقدامات مطلوب باشد باید شفاف عمل شود.

او با اشاره به اینکه در سال گذشته اقدامات خوب و ارزشمندی صورت گرفت و زحمات زیادی برای آن کشیده شد که نتایج آن باید فوق العاده می‌شد، تاکید کرد: از تجربه‌ها باید استفاده کرد و زمانی که مقام معظم رهبری بر مانع‌زدایی تاکید دارند، همه باید وارد میدان شده و پای کار باشند.


یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی زنجان نیز این جلسه با بیان اینکه پارسال سال بسیار سختی برای عموم مردم ایران و همچنین فعالان اقتصادی بود، گفت: مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده و از طرف دیگر تحریم‌های ظالمانه آمریکا و استکبار جهانی و تحریم‌های مضاعف داخلی، فضا را برای فعالان اقتصادی تنگ کرده بود.

 او افزود: امید است امسال در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها که از طرف مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، شاهد رونق کسب و کار و تجارت در کشور باشیم.

یگانه فرد با اشاره به ویرایش نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان، گفت: در چهار فصل اقداماتی که باید انجام و عملیاتی شوند مشخص شده که امید است در این راستا گام‌های عملیاتی برداشته شود.

مهدی رنگ رونا عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان نیز با اشاره به اینکه  پارسال در رابطه با حمل کرایه‌های ریلی و هزینه‌های حمل بار بحث و تبادل نظر شده بود که خوشبختانه با مساعدت‌های صورت گرفته از سوی راه‌آهن و مسؤولان استانی شاهد کاهش قیمت‌ها در حمل بار بودیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان از کاهش ۳۰ درصدی قیمت‌های حمل بار خبر داد و گفت: این کاهش هزینه این امید را می‌دهد تا از طریق حمل ریلی مراودات تجاری افزایش پیدا کند.

در ادامه محسن حمیدی عضو دیگر هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای تحقق شعار سال باید به صورت عملیاتی وارد کار شویم، افزود: یکی از این اقدامات می‌تواند به چرخه بازگرداندن واحد‌های بزرگ تعطیل و راکد باشد که هم تولید ثروت خواهد کرد، ارزش افزوده در پی خواهد داشت و برخی از مشکلات بیکاری را نیز حل می‌کند.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.