لزوم ثبت اطلاعات سکونتی سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان کشور

معاون اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت:سرپرستان خانوار باید از امروز نسبت به ثبت اطلاعات سکونتی خود در سامانه املاک و اسکان کشور اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، سید ناصر اشرفی، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: سرپرستان خانوار ساکن در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از امروز (۱۹ فروردین) به مدت دو ماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت اطلاعات سکونتی خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اقدام کنند.

اشرفی افزود: راه اندازی این سامانه با هدف کنترل قیمت مسکن و با توجه به افزایش شمار خانه‌های خالی در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید


او گفت: بر اساس ماده ۵۴ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی‌ماه ۱۳۹۹، همه سرپرستان خانوار و مالکان واحد‌های مسکونی (استیجاری، ملکی، سرقفلی و هر نوع مالکیت دیگر) مکلف هستند که اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود اعم از تجاری و مسکونی، خدماتی و اداری را در سامانه املاک و اسکان کشور درج کنند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی https://amlak.mrud.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.