استاندار فارس:

حمل و نقل عمومی در شیراز محدود می‌شود / اکسیژن به میزان کافی تامین شود

استاندارفارس گفت: ورود و خروج به شهر‌های نارنجی و قرمز با توجه به برخی موارد ضروری، توسط نیروی انتظامی کنترل خواهد شد و حمل و نقل عمومی محدود می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان این که سلامت، امنیت و معیشت مردم سه مقوله‌ای است که باید با هم مورد توجه قرار داشته باشد، اظهارداشت: سلامتی و حفظ جان مردم در اولویت قرار دارد و نمی‌توانیم با عدم تصمیم گیری به موقع زمینه پیشروی بیماری کرونا را فراهم کنیم.

او با اشاره به این که همه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی باید آماده در اختیار گذاشتن تخت‌های عادی و آی سی یو برای بستری بیماران کرونایی باشند، ادامه داد: هیچ عذری در این زمینه پذیرفته نمی‌شود هرچند تاکنون نیز شاهد همکاری مناسب بخش‌های مختلف درمانی بوده ایم.

رحیمی با بیان این که دستگاه‌های نظامی و انتظامی باید بیمارستان‌های ثابت و سیار خود را همراه با پرسنل مورد نیاز آماده کرده و با درخواست دانشگاه علوم پزشکی در اختیار بیماران قرار دهند، افزود: طرح بسیار ارزشمند شهید سپهد سلیمانی (محله محور) نیز باید با شدت بیشتری انجام شود و تمامی دستگاه‌ها تکلیف دارند کمک‌های لازم را در این زمینه ارائه کنند.

استاندارفارس با اشاره به این که برابر تصمیمات ستاد ملی کرونا برخی فعالیت‌ها ممنوع و برخی نیز محدود خواهند شد، گفت: ورود و خروج به شهر‌های نارنجی و قرمز با توجه به برخی موارد ضروری، توسط نیروی انتظامی کنترل خواهد شد و حمل و نقل عمومی نیز محدود می‌شود؛ از شنبه مترو و برخی خطوط اتوبوسرانی نیز تعطیل شود.

رحیمی با بیان این که نظارت بر رعایت دستورالعمل‌ها تشدید می‌شود و هر شخص حقیقی و و حقوقی که سلامتی مردم را به خطر بیندازد توسط مقام قضایی ذیصلاح جلب می‌شود، ادامه داد: بازرسی شبانه از فعالیت‌های تجاری باید تشدید شود و تمامی فعالیت‌های تجمعی آموزشی، مذهبی و ورزشی باید تعطیل و محدود شود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با تاکید بر این که باید کمک‌های مومنانه و مواسات با همراهی دستگاه‌های مسئول و خیرین ادامه یابد، گفت: شهرداری باید برای نصب تابلو‌های آموزشی و هشداردهنده در خصوص بیماری کرونا با دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را داشته باشد.

او خواستار نظارت کامل فرمانداران بر اجرای تصمیمات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا شد و اظهارداشت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز کارگاهی و کارخانه‌های استان نظارت دقیقی داشته باشند.

استاندارفارس با بیان این که اتحادیه‌های صنفی باید در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیری از کرونا توسط واحد‌های صنفی، همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند، گفت: کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی بیماری کرونا باید فعالیت‌های خود را در زمینه آگاهی رسانی به مردم تشدید کند.

رحیمی خواستار برخورد جدی تعزیرات حکومتی با اصناف متخلف شد و افزود: اداره کل امور مالیاتی باید در خصوص دریافت مالیات‌ها به گونه‌ای برنامه ریزی کند که موجب تجمع نشده و زمینه گسترش بیماری کرونا را فراهم نکند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که دورکاری کارکنان دستگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در شهر‌های قرمز یک سوم نیرو‌ها و در شهر‌های نارنجی یک دوم نیرو‌ها بر سرکار حاضر شوند و نیرو‌های حاضر نیز باید به صورت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند؛ در غیر این صورت مدیر دستگاه جریمه خواهد شد و مدیران نیز باید کارکنان متخلف را جریمه کنند.

او با تاکید بر این که امور باید به صورت الکترونیک صورت گیرد و خدمات دهی به مردم نباید قطع شود، ادامه داد: خرید از اصناف به صورت تلفنی و الکترونیکی با استفاده از پیک مورد توجه قرار گیرد.

استاندارفارس خواستار تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده توسط دانشگاه علوم پزشکی شد و با تاکید بر این که نگهداری خانگی از بیماران باید در دوران پیک بیماری کرونا مورد توجه قرار داشته باشد، افزود: مراکز تست‌های سریع باید افزایش یابد و مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی استان باید تهیه واکسن کرونا را بیش از گذشته پیگیری کنند.

رحیمی خواستار کنترل ورود و خروج اتباع خارجی در فرودگاه‌ها توسط هلال احمر شد و افزود: هلال احمر باید طرح تذکر لسانی در مراکز پر تردد را با حفظ احترام مردم در دستور کار داشته باشد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با بیان این که برگزاری مراسم‌های عروسی و ختم و تجمع ممنوع است و برخورد قضایی با آن‌ها صورت می‌گیرد، افزود: دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش خصوصی باید ساعات کار خود را افزایش دهند تا تجمع در این دفاتر شکل نگیرد.

او بر کنترل تجمعات در اداره ثبت، دفاتر وکلا و محاکم قضایی تاکید کرد و گفت: علاوه بر مقررات ستاد استانی بیماری کرونا همه مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد باید رعایت شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار