اطلاعاتی وحشتناک از پرونده پزشکان قاتل!

پزشکان گرچه همواره ناجی بیماران تلقی می‌شوند، اما در طول تاریخ شماری از آن‌ها به بدنامی شهره شده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از فیزیشنز ویکلی، پزشکان یکی از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند که وظیفه درمان بیماران را برعهده دارند. با این حال، در طول تاریخ تعداد انگشت شماری از پزشکان به دلیل اقداماتشان در کشتار بیماران به پزشکان مخوف شهرت داشته اند.

در این گزارش، به معرفی مخوف‌ترین پزشکان در طی ۲ قرن اخیر می‌پردازیم:

۱- جک کرورکیان

جک کرورکیان یک پاتولوژیست بدنام آمریکایی و یکی از طرفداران سرسخت "مرگ آسان" بود. برآورد می‌شود این فرد بیش از یکصد نفر را به طریقه مرگ آسان و زمانی که هنوز هیچ قانونی در این زمینه وجود نداشت به قتل رساند. با این حال، وی تنها به ۸ سال زندان به دلیل این قتل‌ها محکوم شد. وی خود را پزشک مرگ می‌دانست. همچنین کرورکیان در بخشی از عمر خود به دنبال اختراع ماشین مرگ بود و سرانجام موفق به اختراع این دستگاه با هزینه ۴۵ دلار شد که می‌توانست با تزریق پتاسیم کلوراید و داروی مسکن، بیمار را به کام مرگ بکشاند.

۲- کرمیت گازنل

دکتر گازنل یک پزشک در فیلادلفیا بود که شهرت اصلی اش بخاطر سقط جنین مهاجران و اقلیت‌ها در آمریکا بود. در دهه ۱۹۷۰ وی از جمله نخستین پزشکانی بود که از قانونی شدن سقط جنین در ایالات متحده حمایت می‌کرد؛ و در سال ۱۹۷۲ کلینیک تخصصی سقط جنین خود را راه اندازی کرد. مرکز سقط جنین وی به دلیل سقط‌های بی شمار جنین و نیز سقط جنین در هفته‌های پایانی بارداری به بدنامی رسیده بود.

در سال ۲۰۱۰ مسئولان و مقامات پلیس اقدام به یورش به این مرکز کردند. شواهد حاکی از استفاده از دارو‌های غیرقانونی و خطرناک در این مرکز داشت. شرایط بهداشتی نامساعد و نیز جان باختن یک بیمار در این مرکز سقط جنین بدنامی دکتر گازنل را دو چندان کرد. تحقیقات نشان داد دستکم این پزشک ۴۶ اقدام غیرقانونی در مرکز خود انجام داده است.

۳- لیندا هازارد

این پزشک که در واقع تنها یک گواهی نامه مرتبط با دارو داشت، بیماران خود را به شکل مخوفی به کام مرگ می‌کشاند. وی بر این باور بود دلیل اصلی بروز بیماری‌ها از زیاده روی در خوردن ناشی می‌شود. در نتیجه افراد تا جایی که می‌توانند باید گرسنگی بکشند.

در دهه ۱۹۱۰ میلادی، وی یک رژیم غذایی برای گرسنگی کشیدن به بیماران خود تجویز کرد. برخی از این بیماران برای روزها، هفته‌ها و حتی ماه‌ها از غذا محروم شدند. مقدار بسیار ناچیزی گوجه فرنگی، آب مارچوبه و در برخی موارد به اندازه یک قاشق چای خوری آب پرتغال به این بیماران داده می‌شد. در نتیجه، ۴۰ بیمار به دلیل گرسنگی جان خود را از دست دادند. با این حال، وی مدعی بود به دلیل تشخیص دیرهنگام بیماری این افراد جان خود را از دست داده اند. در مقابل، پزشکان دیگر دلیل مرگ آن‌ها را قحطی و گرسنگی شدید اعلام کردند.

۴- جان آدامز

جان آدامز یک پزشک عمومی در انگلیس بود که به صورت جاه طلبانه‌ای به ثروت بیماران خود به ویژه افراد کهنسال چشم داشت. او بار‌ها از علاقه خود به استفاده از دارو‌های خطرناک بر روی کهنسالان تاکید کرده بود. در سال ۱۹۵۶ پلیس انگلیس تحقیقات خود درباره مرگ کهنسالان را آغاز کرد. آدامز متهم بود برای تصاحب بخشی از ثروت بیماران خود اقدام به کشتن آن‌ها کرده است.

گرچه پلیس این پزشک را متهم به قتل ده‌ها فرد کهنسال کرده بود، اما تنها موفق به اثبات دو مورد از آن‌ها شد. این بیماران در وصیت‌هایی بخش قابل توجهی از ثروت خود را به آدامز بخشیده بودند و دلیل مرگ آن‌ها نیز روشن نبود. در نهایت آدامز به قتل متهم نشد، اما دادگاه وی را به دلیل تجویز دارو‌های اشتباهی و تجویز به زور دارو گناهکار تشخیص داد. گرچه وی دوباره اقدام به بازگشایی مطب خود کرد، اما دیگر بیماران کهنسال از مراجعه به او اجتناب کردند.


بیشتر بخوانید: 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار