رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:

اجازه انتقال آب از کارون را نمی‌دهیم/ پیگیر حقابه کشاورزان هستیم

حسینی گفت: علاوه بر جلوگیری از انتقال غیرعلمی آب از رودخانه کارون، پیگیر اختصاص حقابه کشاورزی در خوزستان هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: بر اساس پیگیری‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به منظور ممانعت از هرگونه تصمیم غیر کارشناسی در بحث تخصیص حقابه کشاورزی و انتقال آب، هیاتی از سوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از رودخانه کارون و تاسیسات آب و فاضلاب در اهواز بازدید کردند.

او افزود: با توجه به مباحث مطرح شده پیرامون کاهش تخصیص حقابه خوزستان در سند جامع آب کشور و انتقال غیر علمی آب از سرشاخه‌های کارون ضروری دانستیم که شرایط کمی و کیفی رودخانه کارون را با توجه به روند خشکسالی‌های اخیر که وضعیت نگران کننده‌ای را برای رودخانه کارون و کشاورزی استان رقم زده بود، به مرکز گزارش دهیم.

حسینی اظهار داشت: وزارت نیرو در خصوص پروژه تونل انتقال آب بهشت آباد در استان چهارمحال بختیاری و همچنین بحث تخصیص حق آبه کشاورزی استان خوزستان قصور مشخصی دارد، ما هم در موازات پیگیری این کار‌ها و جلوگیری از بحث تایید مجوز زیست محیطی تونل مذکور و همچنین تخصیص حقآبه کشاورزی، برای تدوین سند جامع آب در این وزارتخانه، رایزنی‌های لازم را در مرکز انجام داده ایم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از کمیسیون کشاورزی و منابع آب و محیط زیست خواستیم که به شکل میدانی در استان خوزستان حضور داشته باشند و از نزدیک وضعیت کارون و همچنین کمبود آب، دبی کم و کیفیت پایین در رودخانه را مشاهده کنند.

او بیان داشت: در ادامه حضور این هیات در خوزستان نشست کارشناسی با حضور استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی مرتبط با این موضوع تشکیل می‌شود تا دلایل و مستندات لازم به جهت حفظ منافع در این خصوص ارائه و مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار