هم اکنون ۳۴ مرکز بیماران سرپایی کرونا در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، خدمات‌دهی سرپایی بیماران مبتلا به کرونا به منظور کاهش بار مراجعان به مراکز درمانی را مهمترین راهبرد کنونی مدیریت شیوع بیماری دانست و گفت: در همین راستا ۱۲ مرکز بهداشتی به مراکز منتخب ۲۴ و ۱۶ ساعته کرونا در استان اضافه شده است.

او افزود: از این تعداد چهار مرکز در شهرکرد، سه مرکز در لردگان، ۲ مرکز در بروجن، ۲ مرکز در فارسان و یک مرکز در شهرستان کیار است که با احتساب مراکز قبلی، ۳۴ مرکز در سطح استان فعال شده است.


بیشتر بخوانید


جزایری با اشاره به ظرفیت محدود مراکز درمانی و بستری استان، اضافه کرد: هدف اصلی راه‌اندازی مراکز منتخب سرپایی ارائه خدمات تشخیصی و درمانی اولیه برای افراد علامت‌دار و مشکوک به کرونا و کاهش بار مراجعات بیمارستان‌ها بوده است تا افراد دارای علائم خفیف و متوسط با مراجعان به این مرکز خدمات اولیه را بدون نیاز مراجعه به بیمارستان‌ها دریافت کنند.

او با بیان اینکه روزانه از حدود یک هزار و ۲۰۰ مراجعه‌کننده با علائم بالینی کرونا تست گرفته می‌شود، ادامه داد: درصد افزایش تست‌های pcr مثبت در استان نگران‌کننده است به طوری که از هر یک هزار تست ۴۴ درصد آن مثبت می‌شود.

جزایری درصد ابتلای پرسنل بهداشت به ویروس کرونا را ۲۰.۵ درصد و درصد ابتلای کادر درمان را ۳۴.۸ درصد اعلام کرد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک هزار و ۱۱۶ نفر از پرسنل درمان و ۵۸۱ نفر از کادر بهداشت استان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

اوبا اشاره به کاهش ۳۰ درصدی شیوه نامه های بهداشتی در استان، خاطرنشان کرد: میزان رعایت دستورالعمل‌ها از ۸۵ درصد در اسفندماه پارسال به ۵۵ درصد در فروردین امسال کاهش یافته که توصیه می‌شود مردم نسبت به این مهم جدیت بیشتری داشته باشند و نه تنها بار فشار شیوع ویروس را از دوش کادر بهداشت و درمان بردارند بلکه در حفظ سلامتی خود و اطرافیان بکوشند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار