رئیس سازمان امور عشایری:

افزایش میانگین سن مشمولان بیمه اجتماعی عشایر در دستور کار است

رئیس سازمان امور عشایری از افزایش سن مشمولان بیمه اجتماعی عشایر از ۵۰ سال به ۶۵ سال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  شاهپور علایی مقدم رئیس سازمان امور عشایری در بازدید از پروژه‌های عمرانی عشایری در شهرستان بیله‌سوار مغان گفت: در بحث بیمه اجتماعی عشایری مصمم هستیم با همراهی نمایندگان مجلس میانگین سن مشمولان را از ۵۰ سال به ۶۵ سال افزایش دهیم تا عشایر بیشتری تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

 شاهپور علایی مقدم افزود: در روز ملی روستا و عشایر با موافقت رئیس جمهوری ۱/۵میلیون نفر بصورت رایگان تحت پوشش ییمه اجتماعی  قرار خواهند گرفت که ۱۰۰ هزار نفر از آنها از عشایر خواهند بود.

او بیان کرد: در استان اردبیل نیز حدود هفت هزار نفر از روستاییان و عشایر تحت پوشش این بیمه قرار خواهد گرفت.

علایی مقدم همچنین عنوان کرد: برنامه ریزی شده است تا  ۱۰۰ هزار نفر از بازماندگان از تحصیل در مناطق عشایری کشور تحت حمایت قرار گرفته  و طبق تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی و تجهیز  مدارس تمام سامانه گرمایشی و آب شرب مدارس عشایری تکمیل و در اختیار جامعه عشایری قرار خواهد گرفت.

به گفته او، بهبود شاخص برخورداری آب شرب سالم و بهداشتی از اولویت‌های سازمان امور عشایری است و قدم‌های خوبی در این زمینه در مناطق عشایری کشور برداشته شده است.

او با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در حوزه روستایی و عشایری پشتیان دولت بوده است، افزود:۲۶هزار میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال اعتبار در بودجه امسال برای تامین آب شرب روستایی و عشایری در نظر گرفته شده است و امیدواریم شاخص برخورداری از آب شرب عشایری از  ۶۳ درصد کنونی به ۸۵ درصد در ۲ سال آتی برسد.

رئیس سازمان عشایری با بیان اینکه استان اردبیل از محل جذب اعتبارات در حوزه عشایری مقام اول کشور را داشته است، گفت: در ۲ سال گذشته ۴۰۰میلیارد ریال اعتبار به امور عشایری این استان  اختصاص یافته است.

او به توافق مجمع نمایندگان استان با استاندار اردبیل و امور عشایری اشاره کرد و عنوان کرد: امسال ۸۰۰میلیارد ریال اعتبار در حوزه امور عشایری اختصاص خواهد یافت و ۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات برای صیانت از اشتغال و ایجاد صنایع تبدیلی، بسته بندی، صندوق خرد زنان عشایری در استان اختصاص داده شده است.

علایی مقدم افزود: پیشرفت پروژه‌های عمرانی در حوزه عشایری در استان اردبیل بالای ۶۵ درصد است و تا پایان ۶ ماهه اول امسال تمامی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

او به تنوع مراتع در استان اردبیل اشاره و عنوان کرد:توسعه و کشت گیاهان دارویی از برنامه‌های امور عشایری در استان اردبیل خواهد بود و به هر خانوار عشایری به خصوص زنان عشایر تسهیلات ۲۰۰میلیون ریالی بصورت قرض الحسنه  با بازپرداخت ۵ ساله جهت توسعه کشت داروهای گیاهی اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.