کنعانی‌‍مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اجماع اصولگرایان برای ریاست‌جمهوری سیزدهم روی نام آیت‌الله رئیسی است

دبیرکل حزب سبز ایران درباره اما و اگر‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ توضیحاتی داد.

حسین کنعانی‌مقدم دبیرکل حزب سبز ایران در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: ملت ما بعد از ۴۲ سال حضور در صحنه‌های مختلف سیاسی و در انتخابات متعدد نشان داده که هر موقع کشور با اتفاقات سرنوشت سازی رو به رو می‌شود پای کار است و به بیانات مقام معظم رهبری  لبیک خواهد گفت.

وی در ادامه با اشاره به وظایف گروه‌های سیاسی و احزاب مختلف برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰  افزود: ۳ وظیفه احزاب و گروه‌های سیاسی این است که نخست خود را در معرض نگاه‌های مردم قرار بدهند و نامزد‌های منتخب خود را معرفی کنند، دوم گفتمان‌های خود را در زمینه انتخابات و انتخاب درست مطرح کنند، سوم راهکار‌های حل مشکلات را بگویند و مردم را تشویق به رای دادن بکنند فارغ از اینکه بگویند به نامزد منتخب حزب یا گروه ما رای بدهید.

دبیر کل حزب سبز ایران گفت: رفع موانع مشارکت مردم باعث می شود مشارکت در انتخابات به حالت حداکثری برسد که بخشی از آن به دستگاه‌های اجرایی بر می‌گردد، یعنی انتخابات را با توجه به شرایط کرونایی، شرایط اقتصادی و معیشت مردم، دل سردی مردم نسبت به وعده‌های انتخاباتی که خیلی‌ها دادند و به آن‌ها عمل نکردند طوری ساماندهی کنند که به حضور حداکثری در انتخابات ختم شود؛ این‌ها وظایفی است که هم حاکمیت و هم احزاب و گروه‌های سیاسی بر دوش دارند و باید در این زمینه فعالیت کنند.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان متفاوت است، کسانی که در معرض انتخاب قرار می‌گیرند باید شایستگی‌های لازم را داشته باشند و راهکار‌های برون رفت از مشکلات را ارائه بدهند و شفاف با مردم برخورد کرده و حرف بزنند، همچنین در کنار این موارد مردم را دعوت به رای دادن بکنند؛ نه اینکه بگویند به من رای بدهید. باید گفته شود بیایید و در انتخابات رای بدهید این موضوع باعث می‌شود که حضور حداکثری مردم در انتخابات اتفاق بیافتد که باعث سربلندی و پیروزی ملت ایران خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر مشارکت حداکثری اتفاق نیفتاد این به معنی شکست برای ملت ایران است، یعنی همه ما شکست خورده ایم و هیچ کس پیروز نخواهد بود.

کنعانی مقدم با اشاره به مصادیق انتخابات آینده عنوان کرد: بحث با بیشتر کسانی که برای انتخابات چه میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و یا ریاست جمهوری انجام شده و هر کس رزومه کاری خود را به گروه‌ها و احزاب ارائه داده، اما باید در این زمینه در هر حزب یا گروه به اجماع رسید و بر روی یک یا دو نفر این اجماع صورت بگیرد تا فضای انتخابات به محلی برای رقابت‌های درون حزبی تبدیل نشود، این باعث می شود که مشارکت حداکثری نیز اتفاق بیفتد.

وی در پایان با اشاره به اجماع اصولگرایان پیش از انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: در بین مجموعه‌ها و گروه‌های اصولگرایی که صحبت درباره انتخابات ریاست جمهوری شده آیت الله رئیسی مطرح بوده و اجماع تا حدی بر روی وی است، این تفکر وجود دارد که با حضور آیت الله رئیسی می شود همه رای‌های اصولگرا برای او باشد، البته خود من مخالف حضور سران قوا در انتخابات آینده هستم. به نظرم رئیس قوه مقننه و قوه قضائیه بهتر است در همان جایگاه بمانند و فعالیت خودشان را در همان جایگاه ارائه بدهند تا یک نفر جدید وارد عرصه خدمت بشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۱:۱۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
درود و خداقوت : آیت الله رئیسی محترم بزرگوار هرگز نباید پست مدیریت فوق العاده حساس و حیاتی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران را ترک کند آقای قالیباف هم نباید پست ریاست مجلس شورای اسلامی را ترک کند بنظر بنده حقیر اصلا به صلاح نظام مقدس نیست انشاءالله یک رئیس جمهور لایق و شایسته و خردمند و بصیر اعتلافی اعتدالگرا اصلحترین اصلحها بر صندلی پاستور بنشیند تا سه قوا با مدیریت لایق و شایسته و خردمندانه شان کشور را به قله های پیشرفت و عدالت بدون تبعیضگریهای حقوق بشرانه مختلف در جهت تمدن نوین اسلام ناب محمدی ص برسانند . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
اصولگرایان محترم به خود هراس راه ندهید به امید خدا اصلاح طلبان توان رای آوری ندارند اجازه دهیداصلحترین فرد همچنان ریاست قوه قضائیه را در اختیار داشته و با آرامش کارهای ناتمامشرا تکمیل کند ضمن آنکه فرد اصلح نیز برای منصب ریاست جمهوری وجود دارد ؛ مثلا" برای چه بر روی دکتر جلیلی اجماع نمیکنید نکند انتظار دارید فرد مورد نظرتان شرایط عصمت را داشته باشد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
ریسی باید 4 سال پیش رئیس جمهور میشد نه الان!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
در این که آقای ریسی میتواند کشور را از دست حداقل دزدان پاکسازی کند شکی نیست ولی چه کسی بعد ایشون ریس قوه قضا خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
بگذارید سید خدا همین جا که هست کار کند . بنده خدا را خراب می کنید . کار اجرائی دروغ دلنگ می خواد به نظر من کار ایشون نیست .البته اگه نگید نظرت را برای خودت نگهدار .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
امثال مثل شما اگر باشند ایران ویران میشود .
کجا ریس جمهوری دروغ و دلنگ میخواهد؟؟
اگر میخواهد که الان دولت سراسر دروغ و دلنگ است ما کسی را میخواهیم که دروغ و دلنگ نباشد.
افتاد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۱۶:۰۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
نظرت را برای خودت نگه دار
آخرین اخبار