کاخ سفید: سرمایه گذاری در زیرساخت‌های آمریکا نامطلوب است

سخنگوی کاخ سفید از رایزنی در کنگره برای تصویب طرحی به منظور بهبود زیرساخت‌های آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود گفت: سرمایه گذاری در بخش زیر ساخت‌ها کمتر از حد مطلوب است. رئیس جمهور بایدن با شماری از نمایندگان کنگره دیدار خواهد کرد تا آن‌ها را برای تصویب پیش نویس قانونی با هدف ایجاد شغل برای میلیون‌ها آمریکایی ترغیب کند.

وی افزود: دموکرات‌ها و جمهوریخواهان باید برای حل بحران‌های مختلف که آمریکا با آن مواجه است، همکاری کنند. چندی پیش جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، بسته ۲ تریلیون دلاری زیرساختی و بهبود اقتصادی آمریکا را اعلام کرده بود. قرار است این برنامه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، سیستم‌های آبی، تولید و پهنای باند آمریکا را احیا کند.

طبق اعلام کاخ سفید برای تأمین این سرمایه‌گذاری افزایش نرخ مالیات شرکت‌ها به ۲۸ درصد طراحی شده است. طبق این برنامه ۶۲۱ میلیارد دلار در زیرساخت‌هایی مانند پل‌ها، جاده‌ها، حمل‌ونقل عمومی، بنادر و فرودگاه‌ها هزینه خواهد شد.

همچنین ۳۰۰ میلیارد دلار صرف بهبود زیرساخت‌های آب آشامیدنی خواهد شد. ۳۰۰ میلیارد دلار برای ساخت مسکن ارزان اختصاص می‌یابد و ۵۸۰ میلیارد دلار برای تقویت تولید، تحقیق و توسعه آمریکا هزینه خواهد شد.

«انجمن مهندسین شهری آمریکا» در سال ۲۰۱۷ به زیرساخت‌های کلی آمریکا، نمره متوسط به پایین دادند. اما چنین امتیاز نامطلوبی بازتابی از واقعیت و شاید ناشی از سرمایه‌گذاری‌های ناکافی در تعمیر و نگهداری به خصوص پل‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار