اشتغال زایی مددجویان البرزی با صندوق‌های قرض‌الحسنه

کمیته امدادالبرز با پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای آسیب دیدگان و مددجویان تحت حمایت رتبه سوم کشور را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،شاهین رضایی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز با تأکید بر این که اصلی‌ترین هدف این نهاد توانمندسازی مددجویان از طریق اشتغال‌زایی است گفت: در سال گذشته بیش از ۳۹۵۰ مورد به‌صورت اعطای تسهیلات اشتغال و خودکفایی و ۱۹۰۰ نفر از متقاضیان اشتغال به مراکز کاریابی و ۳۲۰۰ نفر برای گذراندن دوره‌های آموزش شغلی استان معرفی‌شده‌اند.

 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز افزود: طی سال گذشته این نهاد در قالب تسهیلات اشتغال، کاریابی و راهبری شغلی ۵ هزار و ۹۸۰ شغل به‌طور مستقیم و ۲ هزار و ۳۸۰ به‌طور غیرمستقیم ایجاد کرده است.

رضایی بابیان این که تسهیلات اشتغال این نهاد در زمینه‌های خدماتی، تولیدی صنعتی، دام‌پروری، کشاورزی و صنایع‌دستی به مددجویان وزنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد و تعدادی ازآسیب دیدگان غیر تحت حمایت پرداخت می‌شودگفت: اعطای ۱۲۰میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به آسیب دیدگان و مددجویان تحت حمایت این نهاد رشد ۷۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ایجاد کرده است.

او افزود: برای کارآفرینانی که از مددجویان موردحمایت این نهاد در واحدهای تولیدی خود به‌کارگیری کنند، تسهیلات تشویقی به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان و یا پرداخت حق بیمه فرد به‌کارگیری شده تا دو سال در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار