مدیرکل استاندارد استان اردبیل از صدور بیش از ۴۳۰ گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیرکل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد بر کلیه کالا‌های وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا نظارت دارد گفت: در سال ۹۹، تعداد ۴۳۴ گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در استان صادر شده است.

او افزود: ۳۰۶ فقره از این گواهینامه‌ها از نوع ارزیابی انطباق کالا‌های صادراتی و ۱۲۸ فقره نیز از نوع ارزیابی انطباق کالا‌های وارداتی بوده و نسبت به برنامه عملیاتی پیش بینی شده به ترتیب ۵۳۷ درصد و ۵۱۲ درصد تحقق عملکرد داشته ایم.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: بیشترین اقلام صادراتی امسال شامل خرما، کشمش، سنگ‌های ساختمانی، رویه درب، زغال آخال، ماسه سیلیسی بوده است که پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل و کارشناسان آزمایشگاه‌های همکار تایید صلاحیت شده، به مقصد کشور‌های روسیه، گرجستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

علایی در ادامه با اشاره به ابلاغ بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد ایران بیان کرد: این بسته حمایتی با تاکید بر تسهیل فضای کسب وکار در حوزه صادرات و واردات کالا و تامین مواد اولیه و حد واسط واحد‌های تولیدی کشور تدوین شده است.

او با بیان اینکه کنترل کیفی کالا‌های صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالا‌های نامرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالا‌های مشابه خارجی و حفظ بازار‌های بین المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است، اظهار کرد: کنترل کیفیت کالا‌های وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالا‌های نا مرغوب خارجی نیز جزو وظایف سازمان ملی استاندارد می‌باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.