رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

یک فرد مبتلا به کرونای انگلیسی روزانه ۱۰ نفر را آلوده می‌کند/ طی روز‌های آینده با کمبود تخت بیمارستانی مواجه خواهیم شد

حسین فرشیدی گفت: بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی،استان هرمزگان را در شرایط بسیار بدی از لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با گلایه از بی توجهی برخی افراد نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: متاسفانه شیوه نامه‌های بهداشتی در تعطیلات نوروزی به درستی رعایت نشد و  اکنون استان هرمزگان در شرایط بسیار بدی از لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.

فرشیدی با بیان اینکه افزایش شمار بیماران کرونایی در قرنطینه خانگی از ۱۲۳۰ نفر به ۳۹۰۰ نفر طی دو هفته نشان دهنده بی توجهی و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی است، افزود: بر اساس قانون چنانچه اقدامات فردی به اشاعه ویروس کرونا منجر شود، مجرم شناخته شده و با او برخورد می‌شود.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه اکنون بیشتر افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی استان مبتلا به کرونای انگلیسی هستند، گفت: اگر در گذشته یک فرد مبتلا به ویروس کرونای چینی یک یا دو نفر را آلوده می‌کرد، اما حالا یک فرد مبتلا به کرونای انگلیسی روزانه تا ۱۰ نفر را آلوده می‌کند.

فرشیدی افزود: در صورتی که روند صعودی شیوع کرونا در استان کنترل نشود، طی روز‌های آینده با کمبود تخت بیمارستانی مواجه خواهیم شد.

فرشیدی در خصوص واکسیناسیون کرونا در استان نیز گفت: هنوز واکسیناسیون کادر درمان هرمزگان به ۶۰ درصد هم نرسیده است و تا پایان فروردین واکسیناسیون آن‌ها کامل می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.