اسرار یک مصاحبه‌کاری موفقیت‌آمیز برای استخدام

برخی از ترفند‌های روانشناسی باعث می‌شوند که شما در مصاحبه کاری خود به صورت عالی عمل کنید و استخدام شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید این اتفاق برای شما افتاده باشد که خودتان را برای مصاحبه استخدام در یک شرکت بزرگ آماده کرده باشید، اما هنگامی که برای مصاحبه حاضر می‌شوید، استرس می‌گیرید و ممکن است شانس خود در شرکتی که سال‌ها برای کار کردن در آن آرزو داشتید را از دست بدهید.

ممکن است یک مصاحبه کاری طاقت‌فرسا و مصاحبه‌کننده هم یک فرد عادی مثل شما باشد و این یعنی آن‌ها در معرض همان تمایلات ذهنی هستند که بر هر آنچه از ما باقی مانده است، تأثیر می‌گذارد.

تغییرات مستقیم در نحوه گفت وگو و نگه داشتن خود می‌تواند بر شما تأثیر بگذارد چرا که در این صورت، از نظر مصاحبه کننده ها، به طور قابل توجهی، فردی بسیار ماهر و توانمند در تخصصتان به نظر خواهید رسید.

ما با توجه به این مسئله، برای جمع‌آوری ارتباط با مصاحبه‌کننده و افزایش شانس شما برای دستیابی به یک شغل فوق‌العاده، ترفندهای روانشناسی ساده‌ای را جمع آوری کرده‌ایم.


بیشتر بخوانید


احساس قدرت کنید

برخی از  تحقیقات نشان می دهند که به راحتی می‌توانید در شرایط تجاری خود را قوی کنید.

زمانی که تحقیقاتی در این رابطه انجام شد، آن دسته از افرادی که دیگر اعضای گروه را کنترل می‌کردند، افراد قدرتمندی شناخته می‌شدند و این ذهنیت روی این دسته از افراد باقی مانده بود.

بنابراین، برای اینکه بهتر در مصاحبه کاری خود عمل کنید، در چند دوره شرکت کنید تا قوی‌تر شوید و بتوانید آن دوره‌ها را به مصاحبه‌کننده اعلام کنید.

این ترفند‌ها باعث استخدام شما می‌شود

رسا صحبت کنید

اگر می‌خواهید در مصاحبه خود بدرخشید، زیاد صحبت نکنید، اما تأثیرگذار باشید.

در یک سخنرانی با دو سخنران، آن سخنرانی که بلندتر و سریع‌تر و با توقف‌های کمتر صحبت می‌کند، از دید دیگران تحصیل‌کرده‌تر و باهوش‌تر ظاهر می‌شود.

رسا صحبت کردن، با تغییر در صدا و حداقل تأخیر‌های قابل قبول، به اعتبار حرف‌های شما کمک می‌کند و شما را یک فرد بصیر نشان می‌دهد.

در اولین نگاه ارتباط بصری برقرار کنید

سعی کنید در هنگام مصاحبه مغرور نباشید و وقتی مصاحبه‌کننده به استقبال شما آمد، بدون وقفه به او نگاه کنید.

در یک تحقیق، چند داشمند از دانشگاه Northeastern از اعضا درخواست کردند تا ویدیو‌های افراد خارجی را نگاه کنند که با یکدیگر صحبت می‌کنند و بعد قضاوت کنند که آن افراد چقدر باهوش هستند.

نتایح نشان داد عامه افرادی که هنگام گفت وگو، به طور منظم به دیگران نگاه می‌کردند، در مقایسه با دیگران باهوش‌تر به نظر می‌رسیدند.

این ترفند‌ها باعث استخدام شما می‌شود

برای سؤالات ناراحت‌کننده آماده باشید

به گفته یکی از نویسندگان آمریکایی به نام جان لیس، متقاضیان جویای کار باید خودشان را برای پاسخ دادن به سؤالاتی که ترجیح می‌دهند پاسخ ندهند، آماده کنند.

گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که یک نفر بنا به دلایلی از کار خود اخراج می‌شود، اما باید آماده باشد که اگر در مصاحبه برای شغل جدید خود، در این خصوص مورد پرسش قرار گرفت، پاسخ را به صورت واضح بدهد.

زیاد لبخند نزنید

طی یک تحقیق که توسط دو دانشگاه در آمریکا انجام شد، تحلیلگران پس از بررسی دانشجویان خود دریافتند مدیران از کارمندانشان که زیاد در مقابلشان لبخند می‌زنند، خوششان نمی‌آید و در عوض، از داشتن کارمندانی که بیشتر جدی باشند و فقط به موقع لبخند به لب داشته باشند خوششان می آید.


بیشتر بخوانید


ترجمه از فاطمه میرزایی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
البته اول خدا
تا خدا نخواد بند پ هم پوچه
آخرین اخبار