ورایزون ۲.۵ میلیون مودم خطرناک خود را جمع آوری می‌کند

شرکت ورایزون در حال فراخوانی ۲.۵ میلیون مودم است که می‌توانند بیش از حد داغ شده و باعث آتش سوزی شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت مخابراتی ورایزون (Verizon) به تازگی اعلام کرد که پس از انجام تحقیقات مشترک با کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی (CPSC) آمریکا، مشخص شد که باتری‌های لیتیوم یون دستگاه‌ها می‌توانند بیش از حد داغ شوند و خطر آتش سوزی و سوختگی را در پی داشته باشند.

ورایزون در حال فراخوانی ۲.۵ میلیون دستگاه مودم ارتباطی

مدل‌های هات اسپات Ellipsis Jetpack شامل مدل‌های همراه MHS۹۰۰L، MHS۹۰۰LS و MHS۹۰۰LPP توسط شرکت بی سیم فرانکلین وارد شده و طبق گزارش CPSC بین آوریل سال ۲۰۱۷ و مارس سال جاری فروخته شده‌اند. البته شماره مدل‌های بالا، همه برای یک دستگاه است، اما بسته به نحوه خرید دستگاه توسط مشتری، متفاوت است.

ورایزون در بیانیه‌ای گفت: "امنیت مشتریان ما بالاترین اولویت ما است. ما وضعیت را بسیار جدی می‌گیریم و با کمال دقت در حال کار هستیم تا علت مشکل را با تأمین کننده مشخص کنیم و دستگاه‌های جایگزین را برای همه مشتریان خود به صورت رایگان ارائه کنیم."

مودم های ورایزون

در بولتن کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی آمریکا، مشخص شد که ورایزون، ۱۵ گزارش از داغ شدن بیش از حد دستگاه دریافت کرده است که شش مورد از این گزارش‌ها منجر به آسیب آتش سوزی به تختخواب یا کفپوش شده است. دو حادثه هم شامل جراحات جزئی سوختگی بود.

سخنگوی ورایزون هم اعلام کرد که حدود ۱.۳ میلیون دستگاه هات اسپات در حال حاضر توسط مشتریان استفاده می‌شود. فراخوان متمرکز بر روی کل دستگاه است، نه فقط باتری‌ها، و مشتریان نباید سعی کنند خودشان باتری‌ها را بیرون آورند.

این فراخوان در حالی صورت می‌گیرد که بیشتر مشتری‌ها برای گذراندن تعطیلات کرونایی و رعایت توصیه‌های دولت به ماندن در خانه، به این نوع مودم‌ها برای اتصال به اینترنت تکیه کرده‌اند. بر اساس این اعلامیه، برخی از این مودم‌ها توسط مدارس برای ادامه یادگیری از راه دور به دانش آموزان ارائه شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار