سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۱ هزار و ۴۷۹ نفر در اثر ابتلا به این بیماری در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد طاهری سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان, با بیان اینکه تعداد موارد بیماری کرونا در استان در بخش سرپایی و بستری در ۲۴ ساعت اخیر به ۷۸۳ مورد جدید رسیده است‌ اظهار کرد: از ابتدای بیماری در بخش سرپایی ۲۷ هزار و ۶۱۶ مورد ابتلا گزارش شده و موارد ابتلا در بخش بستری به ۱۱ هزار و ۴۷۹ مورد افزایش یافته است.

او از فوت هشت نفر در استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و با بیان اینکه مجموع فوتی‌ها از ابتدای بیماری به یک هزار و ۶۰۸ مورد در استان رسیده است خواستار رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا رادر ۲۴ ساعت گذشته یک هزار ۶۷ مورد عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد ۲۰۸ مورد در بخش عادی و ۱۹ نفر در بخش ICU بستری هستند و حال ۴۰ نفر هم وخیم گزارش شده است.

طاهری در رابطه با آمار ابتلا به کرونا در شهرستان‌ها گفت: در شهرستان اسدآباد ۴۱۱ نفر، شهرستان بهار ۶۵۹ نفر، تویسرکان ۷۵۲ نفر، رزن ۵۰۰ نفر، درگزین ۲۰۸ نفر، فامنین ۲۰۳ نفر، کبودراهنگ ۷۲۱ نفر، ملایر ۲ هزار و ۸۸ نفر، نهاوند یک‌هزار و ۳۷۲ نفر، همدان ۴ هزار و ۲۶۵ نفر و خارج از استان ۳۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان سخنانش ضمن اینکه از مردم خواست نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی جدی باشند یادآو شد: برگزاری دورهمی‌های خانوادگی باعث افزایش ابتلا به این بیماری می‌شود که مردم باید برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان از این برنامه‌ها پرهیز کنند.

منبع فارس

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار