هشدار جهاد کشاورزی در خصوص سم پاشی بی رویه

کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مهاباد در خصوص سمپاشی‌های بی رویه و تاثیر مخرب آن بر خاک، آب و محصولات کشاورزی هشدار داد.

شمس برهان کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: زمان آماده سازی اراضی کشاورزی و باغی به طور نسبی از اواخر اسفند آغاز می‌شود و با رسیدن نیمه فروردین ، اغلب کشاورزان و باغداران ، آماده شروع رسمی فعالیت‌های کشاورزی هستند.

شمس برهان افزود: موضوع استفاده از سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی، امری است که فعالان این بخش به منظور افزایش تولید در واحد سطح، نسبت به آن اقدام می‌کنند، اما باید توجه داشت که استفاده بی رویه از سموم شیمیایی و یا کود‌های تقلبی، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

او ادامه داد: سم پاشی بی رویه مشکلی دوچندان برای جمعیت زنبور عسل و بە تبع آن تولید عسل که یکی از صنایع مهم منطقه است ایجاد می‌کند.

کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مهاباد تصریح کرد: حضور زنبور عسل در باغات و مزارع یکی از عوامل اصلی افزایش تولید است، اما متاسفانه در سال‌های اخیر استفادە بی رویه از سموم شیمیایی جهت مبارزە با آفات، باعث از بین رفتن این حشره شدە است.

شمس برهان اضافه از باغداران و کشاورزان درخواست کرد قبل از انجام سمپاشی در باغ‌ها و مزارع، زنبورداران را در مورد این موضوع آگاه کنند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.