فوت و فن‌های روانشناسی که زندگی را به کامتان شیرین می‌کند

ترفند‌های روانشناسی در زندگی کاربرد‌های زیادی دارند و خیلی از آن‌ها می‌توانند زندگی را آسان‌تر کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، برقراری ارتباط با مردم در هر برهه‌ای ممکن است برای هر کسی سخت باشد که یادگیری این ترفند‌های روانشناسی چه مربوط به کار باشند و چه برای لذت، بسیار مهم هستند، چرا که از طریق آن‌ها می‌توان به راحتی کار‌ها را  انجام داد.

این موارد را نباید با روش‌هایی برای سوء استفاده دیگران برای به دست آوردن خواسته‌های خود اشتباه بگیرید، بلکه با این ترفندهای روانشناسی می‌توانید به سادگی، به بهبود ارتباطات و روابط کلی با دیگران دست یابید.


بیشتر بخوانید


وقتی پاسخی ناخوشایند دریافت کردید، به چشمان طرف مقابل نگاه کنید

بعضی اوقات، جواب سؤالی که دریافت می‌کنیم را دوست نداریم و آن را نمی‌فهمیم، اما توجه کنید به جای تکرار سؤال یا پرسیدن سؤال دیگر، به چشمان شخص مقابل نگاه کنید، زیرا این کار باعث می‌شود که فرد تحت فشار قرار بگیرد و این امر او را مجبور می‌کند که افکار خود را بیشتر شرح دهد.

آیا می‌دانستید با روانشناسی زندگیتان را آسان‌تر می‌کنید؟

وقتی کسی سر شما فریاد می‌زند، آرام بمانید

برای حفظ آرامش خود تلاش جدی کنید. افرادی که با صدای بلند صحبت می‌کنند، معمولاً عصبانی هستند و گاهی اوقات، رفتار‌های ما به طور ناخواسته می‌توانند آن‌ها را تحریک کنند.

معمولا احساس خشم به سرعت فروکش کرده و فرد احساس گناه می‌کند و معمولاً این فردِ عصبانی است که اول درخواست بخشش می‌کند.

برای جلوگیری از مورد حمله قرار گرفتن، نزدیک فرد عصبانی بنشینید

اگر می‌خواهید به یک جلسه بروید و می‌دانید که در آن جلسه با یک شخص پرخاشگر روبرو هستید و می‌دانید که ممکن است بحث داغ شود یا ممکن است مورد انتقاد منفی قرار بگیرید، تلاش کنید که در کنار آن شخص پرخاشگر بنشینید.

ممکن است از این موضوع احساس ناراحتی و ناخوشایندی داشته باشید، اما تنها شما این طور نیستید، چراکه بر اساس تحقیقات، اگر نزدیک یک فرد پرخاشگر باشید، خشم آن فرد نسبت به شما کمتر خواهد شد.

اگر می‌خواهید محبوب باشید، نام همه را به خاطر بسپارید

اگر می‌خواهید نزد همسن و‌ سالان و همکاران خود محبوب باشید، آن‌ها را با نام کوچک صدا بزنید، چراکه وقتی فردی را با نام کوچک مورد خطاب قرار دهید، آن فرد احساس خاص بودن می‌کند.

آیا می‌دانستید با روانشناسی زندگیتان را آسان‌تر می‌کنید؟

افکار خود را هنگام احساس استرس یا اضطراب یادداشت کنید

همه ما در برهه‌ای از زمان استرس یا اضطراب ذهنی داریم. افکار خود را در یک دفتر بنویسید و سپس آن را ببندید.

باور کنید یا نکنید، شما راحت‌تر می توانید روی کار خود تمرکز کنید، زیرا اکنون افکار خود را با شخصی در میان گذاشته‌اید و هنگامی که آن‌ها را به اشتراک بگذارید، احساس خواهید کرد که بار ذهن شما کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید


ترجمه از فاطمه میرزایی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار