جایگزین حبس برای ۶ هزار نفر در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: قضات استان پارسال برای ۶ هزار نفر به جای زندان، آرای جایگزین صادر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: قضات استان پارسال ۶ هزار رای جایگزین حبس صادر کردند که ۳۵ درصد بیشتر از سال پیش از آن است.

او افزود: این مجازات‌ها برای کسانی که جرایم سبک مرتکب شدند و سابقه دار نبودند و همچنین برای مجرمانی که امنیت شهروندان را به مخاطره نمی‌اندازند. صادر شد.

هاشمیان افزود: الزام به خدمات عمومی رایگان، دوره مراقبت، جزای نقدی و نظارت با پابند‌های الکترونیکی از جمله آرای جایگزین زندان بود که قضات برای محکومان صادر کردند.

هاشمیان با اشاره به آثار و نتایج آرای جایگزین حبس گفت: برای نمونه در شهرستان ترکمن در یک اقدام ابتکاری محکومان به انجام خدمات عمومی رایگان زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان ویدئو‌های آموزشی به زبان ترکمنی برای آموزش مسائل حقوقی و پیشگیری از جرم، تهیه و در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

او ادامه داد: پارسال محکومان آرای جایگزین حبس، بیش از ۴ هزار اصله نهال در عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان‌های رامیان، علی آبادکتول، کلاله و بندرگز نهال کاشتند.

او ادامه داد: مختومه شدن پرونده در مرحله دادسرا با هدف جلوگیری از برچسب زنی به افراد، آزادی مشروط و تعلیق مراقبتی از دیگر نهاد‌های پیش‌بینی شده در قانون است که قضات گلستانی پارسال برای جلوگیری از ورود افراد به زندان در جرایم سبک اعمال کردند.

انتهای پیام/فا/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.