طرح‌های تولیدی در دست اجرا در آذربایجان‌شرقی پایش می‌شوند

 رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام به عنوان سومین برنامه محوری وزارت صمت از پایش و رصد سرمایه‌گذاری ۱۹۶۰ طرح در دست اجرا در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، امین زاده  رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در جلسه پایش تولید، با اشاره به پیشرفت فیزیکی جواز‌های تاسیس در حال اجرای آذربایجان شرقی گفت: طی پارسال در مجموع یک هزار و ۹۶۰ طرح در دست اجرا با حجم سرمایه گذاری ۲۱ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵۳ هزار نفر پیش بینی شده بود.

او با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی دارای بیشترین طرح در دست اجرا دارای پیشرفت فیزیکی در کشور می‌باشد، افزود: این امر نشان از هدایت صحیح طرح‌ها به سمت شروع کسب و کار در تولید و مساعد بودن سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی استان است.

رئیس صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به تشکیل کمیته پایش در شهرستان‌ها و رفع موانع، تکمیل و راه اندازی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان، گفت: راه اندازی ۶۰۰ طرح ایجادی و توسعه‌ای در استان در سال جهش تولید منجر به تحقق ۱۱۰ درصدی هدف گذاری‌های پیش بینی شده در این خصوص شد.

او با تاکید بر افزایش علاقمندی برای سرمایه گذاری در بخش صنعت استان در سال جهش تولید و رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال گفت: میزان جذب سرمایه گذاری از طریق صدور یک هزار و ۸۵۰ فقره جواز تاسیس ایجادی برای شروع سرمایه گذاری در داخل شهرک‌های صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۳۸ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.

امین زاده از رتبه اول آذربایجان شرقی در روند صدور جواز تاسیس داخل شهرک‌های صنعتی در کمتر از ۲ ساعت برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: پارسال حمایت و توسعه سرمایه گذاری‌های موجود با صدور۱۸۰ فقره جواز توسعه‌ای برای افزایش ظرفیت و تنوع محصولات تولیدی واحد‌های صنعتی با پیش بینی افزایش سرمایه گذاری پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی و افزایش اشتغال سه هزار و ۴۰۰ نفر بوده است.

او کسب رتبه اول آذربایجان شرقی در صدور جواز توسعه‌ای در کشور را نشان دهنده توسعه و پویایی واحد‌های موجود استان برای ظرفیت سازی جدید عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.