نوری مطرح کرد؛

تهیه طرح جامع پسماند توسط شهرداری/ تولید پسماند شهر تهران بالاتر از استاندارد‌های جهانی نیست

عضو شورای شهر تهران گفت: شورای شهر دربرنامه پنجم توسعه شهرداری را مکلف کرده که نسبت به تهیه طرح جامع پسماند شهر تهران اقدام کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورا اظهار کرد: اقدامات شورای پنجم زیرساختی و به دور از جنجال و هیاهو بوده است و اقدامات اساسی در شورای شهر تهران صورت گرفته که یکی از آن‌ها طرح جامع مدیریت پسماند است.

وی ادامه داد: شورای شهر دربرنامه پنجم توسعه شهرداری را مکلف کرده که نسبت به تهیه طرح جامع پسماند شهر تهران اقدام کند.

عضو شورای شهر تهران افزود: این طرح از آبان ۹۷ آغاز و مقرر شد طی ۱۸ ماه به سرانجام برسد. این طرح با پشتوانه کارشناسی و مطالعات عمیق ارائه و پیوست آن در ۲۰ مجلد ارائه شده است.

نوری گفت: در سال ۹۸ روزانه در حدود ۶ هزار تن پسماند خانگی و غیرخانگی در تهران تولید می‌شد و ۳۰ هزار تن در روز پسماند ناشی از ساخت و ساز و تخریب ایجاد شده است.

وی افزود: شناسایی پسماند مسکونی و غیرمسکونی، تفکیک از مبدا، ذخیره‌سازی و جمع آوری، بهسازی سایت آرادکوه، بهینه‌سازی ایستگاه انتقال، مدیریت پسماند هنگام ساخت، بهسازی سایت آبعلی، مدیریت پسماند‌های پزشکی بی‌خطر شده، مدیریت پسماند حجیم، پسماند‌های جزویژه، مدیریت پسماند فضا‌های باز و کاهش از مبدا از جمله اهداف و موضوعات اصلی این طرح هستند.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: ۲۲ منطقه شهرداری در غالب ۱۲۳ ناحیه مورد بررسی قرار گرفتند و حدود ۳ هزار و ۴۳۷ خانوار بررسی و پسماند‌های آن‌ها اخذ و آنالیز شده است و ۱۱ رده کاری غیر مسکونی نیز مورد بررسی قرار داده شده و کل شهر تهران در غالب یک تئوری بررسی شده است.

نوری اضافه کرد: براساس این مطالعات تولید پسماند شهر تهران بالاتر از استاندارد‌های جهانی نیست. حدود ۷۶۴ گرم در روز پسماند تولید شده برای هر فرد است که از استاندارد جهانی که ۹۰۰ گرم است پایین‌تر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار