تبلیغات جعلی کلاب هاوس در فیس بوک برای نصب بدافزار

به تازگی مشخص شده است که تبلیغات جعلی نسخه غیر موجود کلاب هاوس حاوی بدافزار است و تا کنون چندین قربانی هم داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، احتمالاً به دلیل اینکه نسخه اندروید برنامه کلاب هاوس (Clubhouse) هنوز ماه‌ها با ما فاصله دارد، تعدادی از هکرها، کاربران اندروید را فریب داده‌اند تا نسخه‌های جعلی کلاب هاوس که پر از بدافزار است بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنند.

اکنون هم گزارش‌ها نشان می‌دهند که مجرمان اینترنتی، تبلیغاتی را در فیس بوک برای نسخه‌های جعلی کلاب هاوس برای کامپیوتر انجام می‌دهند که نه تنها واقعی نیست بلکه پر از بدافزار است. تبلیغات فیس بوک به صفحاتی در سایت رسانه‌های اجتماعی متصل می‌شود که کلاب هاوس را جعل کرده اند.

تنها بستری که دارای نسخه قانونی Clubhouse است، سیستم عامل iOS است. اتاق‌های گفت و گوی صوتی کلاب هاوس به مکانی بسیار محبوب تبدیل شده است، اما کاربران برای عضویت در آن به دعوت نامه احتیاج دارند و در حال حاضر تنها جایی که می‌توانید برنامه را از آنجا بارگیری کنید، اپ استور اپل است.

با کلیک بر روی آگهی، یک وب سایت کلاب هاوس جعلی برای رایانه باز می‌شود و در آن پیوندی وجود دارد که با باز کردن، بدافزار به دستگاه قربانی منتقل می‌شود. این برنامه مخرب دستورالعمل‌هایی را از سرور C&C (فرمان و کنترل) در مورد اقدامات بعدی جستجو می‌کند.

تبلیغات جعلی کلاب هاوس در فیس بوک

درخواست پول برای حذف باج افزار

در برخی از دستگاه‌های قربانیان باج افزار‌هایی وجود دارد که سازندگان با آن از مالک دستگاه آلوده، پول درخواست می‌کنند تا دستگاه وی مجدداً کار کند. وب سایت‌های جعلی کلاب هاوس در روسیه میزبانی شدند. فیس بوک اعلام نکرده که چند تبلیغات جعلی دریافت کرده است، اما مشخص شد که هفته گذشته از سه شنبه تا پنجشنبه ۹ تبلیغ در فیس بوک ارسال شده است. این تبلیغات جعلی سعی داشت کاربران فیس بوک را فریب دهد و بگوید که اکنون کلاب هاوس برای کامپیوتر‌های شخصی در دسترس است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار