در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

اعمال روز‌های پایانی ماه شعبان برای آمادگی بیشتر در ماه رمضان چیست؟

حجت‌الاسلام شیخ محمد رضایی تهرانی، توصیه‌های امام رضا (ع) برای بهره برداری بیشتر از روز‌های پایانی ماه شعبان را بیان کرد.

حجت‌الاسلام شیخ محمد رضایی تهرانی استاد حوزه و دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به توصیه‌هایی که امام رضا(ع) به یارش ابَوُالصّلت داشته اند گفت: ابَوُالصّلت  می گوید «در جمعه آخر ماه شعبان به خدمت حضرت امام رضا (ع) رفتم. حضرت فرمود: اى ابوالصَّلْت! بیشتر ماه شعبان تمام شد و این جمعه آخر آن است، پس کوتاهی‌هایی را که در ایّام گذشته این ماه کردى جبران کن. آیا تو در پایان ماه شعبان تا به حال کار جدی انجام داده ای؟ خودت را برای مهمانی خدا آماده کردی؟ زیرا ماه رجب اولین فرصت است و ماه شعبان دومین و آخرین فرصت برای آمادگی در مهمانی خداوند است. اگر با طهارت وارد ماه رمضان شوی بهره بیشتری خواهی برد».

وی ادامه داد: حضرت امام رضا (ع) هشت توصیه در قالب فردی و اجتماعی  به ابوصلت هروی داشتند که باید در پایان ماه شعبان انجام داد.  اول، فرمودند قلب‌هایی که از دستت ناراحت شده اند را راضی کن. دوم، بدهکاری از لحاظ اخلاقی و مالی را تسویه کن. سوم، در مسائل تربیتی توبه جدی داشته باش تا پاک و پاکیزه شوی. چهارم، زیاد یاد مرگ کن. پنجم، زیاد تلاوت قرآن کن و به قرآن عمل کن و همچنین پیام قرآن را انتشار بده. ششم، بر محمد و آل محمد زیاد صلوات بفرست. هفتم، از خدا بسیار بترس و در پنهان و آشکار امور خود به خدا توکل کن. هشتم این این دعا را زیاد بخوان «اللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ؛ (خدایا اگر در آن قسمت از ماه شعبان که گذشته ما را نیامرزیده‌اى در آن قسمت که از این ماه مانده بیامرزمان»؛ که خدایا اگر تاکنون در ماه شعبان ما را نیامرزیدی  امروز بیامرز.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان افزود: این توصیه‌های امام رضا(ع) و حرکت به سمت انجام آنها  باعث می‌شود که انسان خودش را آماده مهمانی ماه خدا کند و حضرت علی (ع) می‌فرماید" بهتر است انسان هر دعایی که می‌کند در صحنه میدانی نیز به آن عمل کند".

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۳۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
میآید رمضان کریم سال 1400و مقدمش بوسیدم در رهگذرش طبق طبق گل و گلاب صلوات چیدم من با چه زبان شکر بگویم خداوند جل جلاله را که یک بار دگر ماه میهمانی با شکوه و با عظمت الله جل جلاله را با چشم می بینم انشاءالله . پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان کریم بر جمیع مومنین مسلمین حزب الله سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص مبارک باد شاد کام و سلامت باشید . و من الله توفیق جمیع مسلمین . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار