ارزیابی مقامات اطلاعاتی آمریکا از تکمیل ساخت زیردریایی ۳۰۰۰ تنی کره شمالی

مقامات آمریکایی و کره‌جنوبی از ساخت یک زیردریایی ۳۰۰۰ تنی توسط کره شمالی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونهاپ، مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا، معتقدند کره شمالی آماده است تا یک زیردریایی جدید ۳۰۰۰ تنی را عرضه کند؛ فقط منتظر زمان مناسب است.

این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که یک اندیشکده آمریکایی اعلام کرد، کره شمالی یک زیردریایی موشکی را از سایت آزمایش موشکی خود به مکان دیگری منتقل کرده است که احتمالاً نشان دهنده آزمایش موشکی بالستیک توسط زیردریایی در آینده‌ای نزدیک است.

به گفته منابع، «هر دو مقام کره جنوبی و مقامات اطلاعاتی آمریکا ارزیابی کردند که کره شمالی قبلاً ساخت زیردریایی ۳۰۰۰ تنی را که در ژوئیه ۲۰۱۹ رونمایی شد، به پایان رسانده است.»

طبق یک منبع آگاه: «مقامات ارزیابی می‌کنند که کره شمالی در حال بررسی زمان مناسب برای استفاده از این زیردریایی برای یک اثرگذاری مناسب استراتژیک، از جمله فشار حداکثری علیه آمریکا است.»

طبق گزارش وبسایت «نورث ۳۸»، فعالیت پیونگ یانگ می‌تواند نشان دهنده این باشد که زیردریایی موشکی بالستیک جدید کره شمالی ممکن است در مرحله تکمیل ساخت یا آماده سازی و راه اندازی آن در آینده نزدیک است.

اتاق فکر مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی، نیز هفته گذشته خبر داد که با استناد به تصاویر ماهواره‌ای، کره شمالی یک زیردریایی موشکی را در یک شرکت کشتی سازی در سواحل شرقی خود انتقال داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار