مدیر خدمات فنی حفاری شرکت ملی حفاری ایران خبر داد؛

اعلام آمادگی شرکت ملی حفاری برای همکاری با بخش خصوصی

قاسمی گفت: آماده همکاری با شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران و بخش خصوصی فعال در این عرصه از جمله پروژ‌های حفاری طرح توسعه ۲۸ مخزن هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرشید قاسمی مدیر خدمات فنی حفاری شرکت ملی حفاری ایران ضمن اشاره به این که روند کاربست دستگاه لوله مغزی سیار و انجام اسیدکاری گسترده در عملیات تعمیر و تکمیل چاه‌های نفتی صعودی شده است، گفت: براساس درخواست‌های شرکت‌های متقاضی این روند از بهمن ماه گذشته آغاز و همچنان استمرار دارد. در حالی که تعداد عملیات  لوله مغزی سیار در سال گذشته در مجموع  ۲۱۵ مورد بوده است، ۵۲ مورد آن در دو ماه  بهمن و اسفند محقق شد.

او افزود: ارائه خدمات فنی در بخش اسیدکاری گسترده نیز به همین منوال بوده و از مجموع ۲۵ عملیات صورت گرفته هشت مورد مربوط به دوماه آخر سال است.  

قاسمی با اشاره به بازنگری و تامین برخی تجهیزات کاربردی در راستای تقویت ناوگان این مدیریت، ادامه داد: این خدمات شامل سیمان‌کاری، اسیدکاری گسترده و ویژه، تزریق‌پذیری، لوله مغزی سیار، آزمایش چاه با ساق مته و حفاری با هوا و به روش فروتعادلی، لوله‌گذاری چاه، نصب آویزه و آزمایش بهره‌دهی چاه است.

مدیر خدمات فنی حفاری شرکت ملی حفاری ایران ضمن یادآوری ظرفیت‌های این مدیریت از نظر منابع انسانی متخصص و مجرب و تجهیزات و ماشین آلات کاربردی در زمینه ارائه خدمات تخصصی یکپارچه فنی و مهندسی، برای همکاری با شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران و بخش خصوصی فعال در این عرصه از جمله پروژ‌های حفاری طرح توسعه ۲۸ مخزن (طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت) اعلام آمادگی کرد.

لوله مغزی سیار یا Coiled tubing از فناوری‌های مهم در حفاری چاه‌های نفت و گاز است که جهت عملیات تعمیر و تکمیل چاه‌های نفت مورد استفاده قرار می‌گیرد و جایگزینی برای دستگاه‌های حفاری تعمیراتی به شمار می‌رود. عملیات اسیدکاری گسترده از متداول‌ترین روش‌های اسیدکاری نیز با هدف تحریک طبقات تولید کننده نفت و گاز و جریان یافتن این طبقات به درون چاه انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت نفت ، حفاری نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار