درخشش دانشجویان دانشگاه چمران اهواز در رویداد ملی ره‌نشان

۶ دانشجوی دانشگاه چمران اهواز در رویداد ملی ره‌نشان موفق به کسب مقام شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرحیم هوشمندمعاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: رویداد ملی ره‌نشان با هدف شناسایی دانشجویان مستعد و اتصال آن‌ها به مجموعه‌های فناور است که دانشجویان دانشگاه شهید چمران مجموعا شش دانشجو موفق به کسب دو مقام اول، دو مقام دوم و دو مقام سوم شدند.

او بیان داشت: این مسابقه مساله محور است که هر ساله از سوی بنیاد ملی نخبگان تحت عنوان طرح شهید بابایی برگزار می‌شود. فراخون اولیه آن در شهریور ۹۹ منتشر و نتایج نهایی نیز فروردین ماه منتشر شد.

هوشمند افزود: طرح شهید بابایی در پنج حوزه آب و محیط زیست، انرژی، حمل و نقل، زیست فناوری و هوشمندسازی، برگزار شد در این حوزه‌ها ۵۶ مساله طرح شده بود که مخصوص دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های عموما فنی و مهندسی و علوم پایه بود. هدف اصلی این رویداد شناسایی دانشجویان مستعد و اتصال آن‌ها به مجموعه‌های فناور است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: در این رویداد حدود ۴ هزار و ۵۱۰ دانشجو و فارغ التحصیل، از ۸۵ دانشگاه سراسر کشور شرکت داشتند. در نهایت پس از داوری‌های صورت گرفته، نتایج اعلام شد و دانشجویان شرکت کننده از دانشگاه شهید چمران اهواز عموما از طریق انجمن علمی دانشجویی مهندسی مکانیک ثبت نام کردند.

این مقام مسئول گفت: محمدرضا صالح‌زاده، دانشجوی مهندسی شیمی و کیاوش شیخی دانشجوی دامپزشکی هر دو موفق به کسب رتبه اول، فاطمه فروزان‌مهر دانشجوی مهندسی برق و محمدحسین نبگان دانشجوی مهندسی مکانیک هر دو مقام دوم و محمدحسن نبگان دانشجوی مهندسی برق و دانیال کرد دانشجوی رشته شیمی نیز هر دو موفق به کسب رتبه سوم شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.