ثبت‌نام ۱۱ هزار داوطلب برای انتخابات شورای روستایی در خوزستان

رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: حدود ۱۱ هزار نفر تا روز پایانی ثبت نام انتخابات شورای اسلامی روستا در استان نام نویسی کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا نجاتی رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: حدود ۱۱ هزار نفر تا روز پایانی ثبت نام انتخابات شورای اسلامی روستا در خوزستان نام نویسی کردند و انتخابات در ۲ هزار و ۳۵۰ روستا خوزستان برگزار می‌شود.

او بیان داشت: انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر در ۸۷ شهر استان برگزار می‌شود و آمار ثبت نام شدگان نهایی چهار هزار و ۴۵۷ نفر بوده است که ۴۱۱ نفر از آن‌ها بانوان بودند.

نجاتی ادامه داد: ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر نسبت به دوره پنجم ۱۰ درصد افزایش ثبت نام داشته که با ادامه روند نامنویسی شورای روستایی در ساعت‌های پایانی شاهد افزایش نامنویسی‌ها درانتخابات این دوره خواهیم بود.

 رییس ستاد انتخابات خوزستان ادامه داد: ثبت نام داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان بر اساس برنامه زمانبندی ابلاغی ستاد انتخابات کشور صورت گرفته است و در برگزاری این انتخابات تمهیدات مقابله با کرونا طبق قوانین ستاد ملی مدیریت کرونا انجام می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا ۲۸ خرداد و روز انتخابات، زمان قابل توجهی مانده است، اما تمام راهکار‌ها و الزامات مقابله با کرونا در شعب انتخابات پیش بینی شده است تصریح کرد: از جمله این راهکار‌ها افزایش تعداد شعب برای جلوگیری از تراکم جمعیت، به ویژه شعبی که در انتخابات‌های گذشته مراجعه کنندگان بالایی داشتند.

او افزود: ضدعفونی تمام شعب با هماهنگی بهداشت، الزام برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حذف اثر انگشت، و اینکه هر صندوق نمی‌تواند بیش از یک هزار رای کسب کند رعایت شود و مردم کشور و به ویژه خوزستان در همه دوره‌های انتخابات خوش درخشیدند، امسال نیز ۲ انتخابات خواهیم داشت؛ انتخابات ریاست جمهوری که جنبه ملی دارد.

نجاتی اظهار داشت: انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا که جنبه محلی داشته و سرنوشت روستا‌ها و شهر‌ها در زمینه خدماتی و عمرانی به آن ربط دارد. اطمینان داریم با توجه به افزایش ثبت نامی‌های داوطلبان، مردم خوزستان این بار هم مشارکت بیشتری داشته، و انتخاباتی پرشور، سالم، قانونمند و با مشارکت حداکثری را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.