افزایش ۲۰ درصدی بیماران کرونایی‌ شناسایی شده در آذربایجان‌شرقی/شیوع ویروس کرونا در آذربایجان شرقی وارد پیک کامل شده است

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی گفت:موارد بیماران کرونایی شناسایی شده در این استان نسبت به روز‌های اول سال جاری بیش از ۲۰ درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سیمین خیاط زاده رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی گفت:در حالی که در روز‌های آخر سال گذشته و ابتدای سال جاری موارد مثبت شناسایی شده کرونایی در استان به زیر ۱۰ درصد رسیده بود، اما این آمار امروز به بیش از ۳۰ درصد رسیده است که بسیار نگران کننده است.

اوافزود:هم اکنون شرایط شیوع ویروس کرونا در آذربایجان شرقی وارد پیک کامل شده است و به تدریج به سمت قله پیک در حال حرکت است که اگر روند کنونی تداوم یابد، مشکلات بسیار زیادی در حوزه سلامت به وجود خواهد آمد.

او از بی توجهی مردم به شیوه نامه‌های بهداشتی انتقاد و یادآوری کرد:متاسفانه با وجود اعلام وضعیت قرمز در اغلب شهر‌های آذربایجان شرقی و کلانشهر تبریز، همچنان عده‌ای از مردم به مقررات اعلام شده بی توجهی نشان می‌دهند.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی گفت:در حال حاضر تعدادی از مغازه‌های گروه ۲ و ۳ در سطح شهر تبریز باز بوده و به اعلام شرایط قرمز این شهر بی توجهی نشان می‌دهند.

خیاط زاده از آحاد مردم آذربایجان شرقی درخواست کرد تا حد امکان و به جز موارد بسیار ضروری از خانه‌های خود خارج نشوند و در صورت خروج از منزل حتما از ماسک استفاده کنند، چون در شرایط کنونی استفاده از ماسک تنها راه پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۰۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
لطفا از تمامی افراد ساکن در روستاهای پر جمعیت استان تست کرونا گرفته شود چون در روستاها فقط 10 درصد افراد ماسک میزنند و بقیه نه ماسک میزنند و نه پروتوکولهای بهداشتی را رعایت میکنند مهمانیهایشان و دورهمیهایشان و مراسم عذا و عروسیهایشان هم سر جایش است لطفا از تمامی افراد پر جمعیت استان تست کرونا گرفته شود