۲۹ هزار تست کرونا در زاهدان انجام شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۲۲ هزار و ۸۴۸ نمونه PCR و ۶ هزار و ۳۴۹ مورد تست سریع (رپید تست) کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در مراکز ۱۶ ساعته زاهدان انجام شده است.

دکتر سیدمهدی طباطبای معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدانی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت : هم اینک پنج مرکز ۱۶ ساعته شهری و یک مرکز ۱۶ ساعته روستایی در زاهدان در حال ارائه خدمات به همشهریان هستند.

او  ادامه داد: این مراکز در راستای ارائه خدمات، ویزیت و غربالگری کرونا به منظور تسهیل دسترسی شهروندان و تسریع در کنترل این ویروس مشغول فعالیت هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مراکز ۱۶ ساعته غربالگری همه روزه از ساعت هفت تا ۲۴ فعال هستند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی زاهدان گفت: با افزایش موارد مثبت در سیستان و بلوچستان و شناسایی مبتلایان به کرونا در استان از مردم عزیز درخواست می‌شود به توصیه‌های پزشکان عمل و همچنان فاصله گذاری اجتماعی را حفظ و از حضورغیر ضروری در تجمع‌های عمومی خودداری کنند.

 سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار