افزايش آسانسورى كرونا در البرز

سخنگوی دانشگاه علوم پزشكى البرز گفت: با افزایش آسانسوری تعداد مبتلایان به ویروس کرونا با چالش کمبود تخت بیمارستانی در استان رو به رو خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مهرداد بابايى، سخنگوی دانشگاه علوم پزشكى البرز گفت : با توجه به روند سریع شیوع ویروس کرونا و افزایش آسانسوری تعداد مبتلایان با چالش کمبود تخت بیمارستانی در استان رو به رو خواهیم شد که نیاز است با همکاری بخش خصوصی ، تامین اجتماعی و مقامات عالی استان این مشکل برطرف شود.

بابایی افزود : با اولویت قراردادن بیماری کرونا و لغو درمان های غیر ضروری ،تخصیص حداقل هزارو ٥٠٠تخت در این مقطع برای بیماران کرونایی ضروری است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشكى البرز گفت: کمبود در تعداد تخت های آی سی یو جدی است و با رایزنی های انجام شده از محل وزارت بهداشت به زودی ۵۰ تخت آی سی یو به مجموعه اضافه خواهد شد.

او افزود: با توجه به روند صعودی این بیماری و پیش بینی ادامه این روند ،ارتقاء کمیت و کیفیت درمان سرپایی بیماران در مراکز بهداشتی و مراکز درمانی سرپایی با هماهنگی معاونت غذا و دارو و داروخانه های منتخب استان پیش بینی شده است.

بابایی گفت: موج چهارم کرونا قابل مقایسه با سه موج قبلی این بیماری نیست و از مردم می خواهیم هشدارها را واقعا جدی بگیرند و درصورت عدم ضرورت از منزل خارج نشوند و در محیط آلوده و تجمع قرار نگیرند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.