تکلیف هیئت‌ ها در رمضان ۱۴۰۰ چیست؟ + اینفوگرافیک

در راستای برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان در شرایط کرونایی این روزهای کشور، کارشناسان نظرات مختلفی دارند و درباره آن در فضای مجازی صحبت می کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه ماه مبارک رمضان، گفت‌وگویی در یکی از اتاق‌های کلاب هاوس درباره برگزاری هیئت‌ها در این ماه با توجه به شرایط کرونایی برگزار شد، در این گفت‌وگوی مجازی حجت الاسلام برمایی، کارشناس مذهبی بر روی مطالبه گری از ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید داشت و می‌گفت هیئت‌ها در این زمینه کوتاهی کردند. در مقابل حسین مجلسی، مشاور مدیرعامل شرکت همراه اول، با استناد به بیانات مقام معظم رهبری درباره برگزاری هیئت‌ها در شرایط کرونایی گفت که می‌توان هیئت‌ها را مجازی برگزار کرد و در این زمینه تابع نظر رهبر معظم انقلاب هستند.

مقام معظم رهبری درباره برگزاری هیئت‌ها در شرایط کرونایی فرمودند:" بنده هر چه آن‌ها لازم بدانند مراعات خواهم کرد. توصیه و تأکید من به همه عزاداران، هیات ها، منبری‌ها و مداحان نیز این است که ضوابط ستاد ملی کرونا باید رعایت شود، چرا که اگر همین مقدار مراقبت و کنترل هم سست شود، فاجعه‌ای بزرگ پدید خواهد آمد. "

اپراتور همراه اول همانطور که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور برای برگزاری مراسم مذهبی به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان و ماه محرم تمام ظرفیت خود را به کار گرفتند تا مراسم‌های معنوی به صورت مجازی پا برجا بماند؛ اکنون نیز با نزدیک شدن به ماه رمضان مجلسی عنوان کرده است: "در شرایط کرونایی امسال می‌توان مراسم مذهبی هیئات را به صورت مجازی برگزار کرد. در این زمینه تابع فرمایش رهبر انقلاب خواهیم بود و تمام ظرفیت خود را برای برگزاری این مراسم‌ها به کار خواهیم گرفت."

ماه رمضان سال گذشته، هیئت‌ها و مساجد در سراسر کشور تعطیل بودند و مراسم‌هایشان از طریق فضای مجازی برگزار می‌شد. فضای مجازی ظرفیت بزرگی را در خدمت مداحان و سخنرانان قرار داده بود تا از این طریق بتوانند برنامه‌های هرساله خود را برگزار کنند. کمک‌های خیرانه اما تعطیل نشدند، اعضای مساجد؛ به طبعیت از امیرالمومنین حضرت علی (ع)، بسته‌های ارزاقی را با نام کمک مومنانه به دست خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از شرایط کرونایی رساندند. کاری که مورد تحسین رهبر معظم انقلاب و جامعه روحانیت کشور نیز قرار گرفت. امسال نیز مساجد و هیئت‌ها می‌توانند مراسم‌های خود را از طریق فضای مجازی یا بدون مستمع برگزار کنند.


بیشتر بخوانید


در همین راستا، باشگاه خبرنگاران جوان؛ تصویر نوشته‌ای را با محوریت صحبت‌های مطرح شده در کلاب هاوس، تهیه کرده که در ادامه مشاهده می‌کنید:

 

تکلیف هیئت ها در رمضان 1400 چیست؟ + اینفوگرافیک

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.